صفحه اصلی > مجله آموزشی پل و مدیریت و رهبری : چشم انداز رهبری چطور می تواند در کسب و کار ما تحول ایجاد کند؟(PDF رایگان)

چشم انداز رهبری چطور می تواند در کسب و کار ما تحول ایجاد کند؟(PDF رایگان)

چشم انداز رهبری

چشم انداز رهبری در کسب و کار

رهبران واقعی یک چشم انداز دارند، یعنی پتانسیل این را دارند که حال را همانطور که هست ببینند و آینده‌ای را اختراع کنند که از زمان حال به اوج می‌رسد. یک رهبر با چشم انداز می‌تواند آینده را پیش بینی کند تا تصمیماتی بگیرد تا این آینده محقق شود. چشم انداز رهبری هدفی است که رهبر کسب و کار می‌تواند انرژی و منابع خود را به سوی آن خرج و هدایت کند. رهبران رویا و مسیری را با کارمندان خود به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند به آنها انگیزه و انرژی بالایی بدهد.

چشم انداز رهبری به بیانیه مأموریت مکتوب سازمانی و بیانیه چشم انداز محدود نمی‌شود. چشم انداز در اعمال، باورها و ارزش‌های رهبران سازمانی به خوبی نشان داده می‌شود.

“اگر بینایی وجود نداشته باشد، مردم نمی‌توانند زنده بمانند.” این هم در تجارت و هم در زندگی قابل اجرا است. رهبرانی که فاقد بینش هستند نمی‌توانند در زندگی موفق شوند چون استاندارد و یکنواخت کار می‌کنند. چشم انداز برای رهبران خیال پردازی نیست. بلکه حقیقتی است که هنوز به مرحله عمل نرسیده است. برای دستیابی به چشم انداز رهبری، یک رهبر باید تلاش مضاعفی را به کار گیرد و برای تحقق این چشم انداز، اعتماد به نفس و فداکاری قوی داشته باشد.

چشم انداز به عنوان یک نیروی داخلی عمل می‌کند که رهبر را به عمل سوق می‌دهد. این یک هدف را برای یک رهبر شفاف می‌کند. وجود مداوم یک چشم‌انداز، یک رهبر را با وجود سختی‌ها و موانع مختلف، مترقی می‌کند. چشم انداز پیوندی است که افراد را در یک تیم با یک هدف متقابل متحد می‌کند.

به رسمیت شناختن چشم‌انداز رهبر سازمان توسط کارکنان سازمان بسیار ضروری است زیرا باعث می شود که کارکنان به خوبی از آنچه سازمان در تلاش برای دستیابی است آگاه شوند. چشم انداز رهبری این قدرت را دارد که کارمندان را از زندگی کاری یکنواخت خارج کند و آنها را در یک کار جدید چالش برانگیز و پویا قرار دهد.

 
مطالعه کنید: کوچینگ رهبری چطور به رهبران کمک می‌کند؟

چشم انداز باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  •  منطقی
  •  معقول
  •  نوآورانه
  •  معتبر
  •  پاک کردن
  •  ایجاد انگیزه و محرک
  •  چالش برانگیز
  •  منعکس کننده باورها، ارزش ها و فرهنگ سازمانی

چشم انداز را می‌توان به روش‌های مختلفی تعریف کرد، اما آنچه مهم است شفافیت چشم‌ انداز برای تمامی کارکنان سازمان است. در چارچوب سازمانی، ارتباط بین چشم انداز و رفتار افراد در سازمان باید به دقت مدیریت شوند، زیرا تأثیر زیادی بر انگیزه و سطح مشارکت کارکنان دارند. همچنین شما به عنوان رهبر فرهنگ سازمان را به طور کلی و ارتباطات افراد در سازمان را به طور خاص تعریف می‌کند.

در یک سازمان بسیار سلسله مراتبی و قدرت محور، پذیرش ایده‌های جدید و نوآورانه بسیار دشوار است، هر گونه تغییری به شدت رد می‌شود، تنش ایجاد می‌شود و فرصت‌های کمتری برای افراد با عملکرد بالا خلق می‌شود، در نتیجه رشد سازمانی را به تاخیر می‌اندازد. از سوی دیگر، در سازمانی که ساختار مسطح دارد، افراد به نوآوری و اکتشاف تشویق می‌شوند و در نتیجه مفاهیم و ایده‌های جدیدی را برای تسریع رشد و گسترش سازمان به ارمغان می آورند.

رهبر کسب‌وکار است که چشم انداز را شکل می‌دهد، تفسیر می‌کند، ارتباط برقرار می‌کند و نمایش می‌دهد. چشم انداز رهبر کسب‌‌وکار باید پرتره و تصویری از آنچه یک رهبر آرزوی سازمانش را دارد در درازمدت باشد. در ادامه فایل آموزشی برای شما توسط دکتر سامان خردمند مهر تدارک دیده شده که می‌توانید به درستی چشم‌انداز در یک سازمان را درک کنید. شما می‌توانید از طریق فرم زیر این فایل را به صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود فایل رهبری با شفاف‌سازی چشم انداز ( رایگان )

شما می‌توانید از طریق فرم روبرو فایل الکترونیکی آموزشی رهبری با شفافسازی چشم انداز را که توسط دکتر سامان خردمند مهر جمع‌آوری شده است را به صورت رایگان دانلود کنید. چهت دانلود این فایل کافیست فرم روبرو را تکمیل کنید.

پست های مرتبط

تیم سازی در سازمان چه اصولی دارد ؟

تیم سازی در سازمان‌ ها به عنوان یکی از ارکان اساسی موفقیت…

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

رهبری کاریزماتیک چگونه به قلب و روح افراد نفوذ می‌کند؟

رهبری کاریزماتیک چطور می‌تواند به راندمان کسب‌وکار شما کمک کند؟ انتخاب سبک…

ارزش‌ شخصی شما چیست؟ 380 ارزشی که به شما کمک می‌کند

ارزش شخصی چیست؟ ارزش‌ شخصی مجموعه‌ای از باورها هستند که بین «خوب»…

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مجموعه پل

شما می‌توانید از طریق دکمه زیر فایل الکترونیک رهبری با شفافسازی چشم انداز را دانلود کنید