صفحه اصلی > توسعه و رشد فردی و مجله آموزشی پل : ارزش‌ شخصی شما چیست؟ 380 ارزشی که به شما کمک می‌کند

ارزش‌ شخصی شما چیست؟ 380 ارزشی که به شما کمک می‌کند

380 ارزش شخصی

ارزش شخصی چیست؟

ارزش‌ شخصی مجموعه‌ای از باورها هستند که بین «خوب» و «بد» در جامعه، فرهنگ یا جامعه شما تمایز قائل می‌شوند. آنها ذهنیتی را تشکیل می‌دهند که آنچه را که شما به عنوان معیارهای ایده آل رفتار می‌بینید، مانند صبر و صداقت، تعریف می‌کند.

احتمالاً در حال حاضر برخی از اصول راهنما را دارید که به تصمیم گیری، سبک رهبری و وضعیت کلی شما در زندگی شخصی یا محل کار شما کمک می‌کند. این به شما بستگی دارد که آنها را تشخیص دهید و آنها را به صورت شفاهی بیان کنید.

 

سیستم ارزش شخصی چیست؟

سیستم ارزش شخصی (personal values system) شما انباشته تمام ارزش‌های شخصی شماست. آنها با هم نحوه تعامل شما با دنیای اطرافتان را شکل می‌دهند. شفافیت، انضباط شخصی و قابل اعتماد بودن ممکن است برخی از ارزش‌های اصلی باشند که سیستم ارزش‌ شخصی شما را تشکیل می‌دهند. هنگامی که با مکالمات دشوار یا پروژه‌های چالش برانگیز روبرو می‌شوید، اینها ارزش‌هایی هستند که به آنها متمایل می‌شوید. و شما ممکن است از همکاران و دوستان خود انتظار یکسانی از ارزش ها را داشته باشید.

 
مطالعه کنید: تفاوت کوچینگ و مدیریت در کسب‌ و کار چیست؟
 

ارزش شخصی چگونه شکل می‌گیرد؟

شما احتمالاً ارزش‌ شخصی خود را از نحوه و مکان بزرگ شدن خود گرفته‌اید. شما در کودکی رفتارهای اطرافیان خود را مشاهده و جذب می‌کنید، مانند:

والدین یا مراقب اصلی شما

خواهر و برادر و سایر اعضای نزدیک خانواده

معلمان شما و دیگر شخصیت های معتبر

دوستان تو

جامعه شما

دین یا معنویت

انتظارات فرهنگی

همه اینها بر نحوه شکل‌گیری ارزش شخصی تأثیر می‌گذارد. همانطور که در کل خود بالغ می‌شوید، تصمیم می‌گیرید که چه ارزش‌هایی را می‌خواهید حفظ کنید و چه ارزش‌هایی را برای ساختن یک زندگی رضایت بخش تر پشت سر بگذارید.

 
مطالعه کنید: تصمیم‌گیری چطور باعث قاطع بودن در محیط کار می‌شود؟

چرا ارزش شخصی اصلی مهم هستند؟

ارزش‌های اصلی مشترک برای انسجام اجتماعی ضروری هستند اما می‌توانند باعث تعارض یا تبعیض نیز شوند. یک مطالعه انجمن تحقیقات مصرف کننده نشان داد که افراد با پیشینه‌های فرهنگی متنوع ممکن است با ارزش‌هایشان با دقت 65 درصد شناسایی شوند، به این معنی که به راحتی می‌توان بر اساس ارزش‌های خود فرض کرد که از چه فرهنگی هستند.

این تفاوت‌ها در ارزش‌ها ممکن است به اندازه‌ای قوی باشد که باعث تعارض شود، اگر نتوانید به طرز فکر دیگران احترام بگذارید یا شایستگی آن را ببینید. به همین دلیل مهم است که با نیازهای خود ارتباط برقرار کنید و حد و مرزهایی را تعیین کنید تا دیگران بفهمند شما از کجا می آیید (و بالعکس).

دانلود فایل 380 ارزش شخصی ( رایگان )

شما می‌توانید از طریق فرم روبرو فایل الکترونیکی 380 ارزش شخصی را که توسط دکتر سامان خردمند مهر جمع‌آوری شده است را به صورت رایگان دانلود کنید. چهت دانلود این فایل کافیست فرم روبرو را تکمیل کنید.

پست های مرتبط

استراتژی کایزن چیست؟ و چطور در موفقیت کسب و کار می‌تواند موثر باشد؟

استراتژی کایزن به عنوان یک رویکرد جامع و کارآمد در بهبود مستمر،…

۱۲ شهریور ۱۴۰۳

کاریزما چیست؟

“کاریزما؛ کیفیت جذب اطرافیان است” کاریزما، چگونگی جذب و تحت تأثیر قراردادن…

۱۶ بهمن ۱۴۰۲

چشم انداز رهبری چطور می تواند در کسب و کار ما تحول ایجاد کند؟(PDF رایگان)

چشم انداز رهبری در کسب و کار رهبران واقعی یک چشم انداز…

دیدگاهتان را بنویسید

از طریق دکمه زیر فایل 380 ارزش شخصی را دانلود کنید.