صفحه اصلی > کوچینگ : بیزینس کوچینگ چطور پتانسیل کسب‌وکار شما را بالا می‌برد؟

بیزینس کوچینگ چطور پتانسیل کسب‌وکار شما را بالا می‌برد؟

بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ و به حداکثر رساندن پتانسیل شرکت شما

اگر یک کارآفرین یا یک رهبر در شرکت خود هستید، بیزینس کوچینگ ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهن شما می‌رسد. هر چه در رتبه های اجرایی شرکت بالاتر بروید، فرصت‌های شما برای راهنمایی و کوچینگ محدودتر می‌شود. در عین حال، تقاضا برای زمان و توجه شما افزایش می‌یابد.

حتی ممکن است برای صاحبان مشاغل کوچک که اغلب در انزوا بدون مشاوره یا بازخورد متخصص فعالیت می‌کنند، بدتر باشد. بنابراین چگونه کارآفرینان و مدیران شرکت‌ها با گسترش نقش‌ها و کسب‌وکارشان به رشد خود ادامه می‌دهند؟

یک کوچ کسب و کار می‌تواند پاسخی برای شما باشد. کوچ‌های کسب و کار متخصصان باتجربه‌ای هستند که استارت آپ‌ها، کارآفرینان و رهبران شرکت‌ها را با حضور و بازخورد بر اساس نیازهای واقعی کسب و کارشان توانمند می‌کنند.

بهترین کوچ‌های کسب‌وکار، تجربه‌های واقعی کسب‌وکار را با مهارت‌های کوچینگ مانند گوش دادن فعال و توانایی پرسیدن سؤالات قدرتمند ترکیب می‌کنند. علاوه بر این، یک کوچ کسب و کار می‌تواند کاتالیزوری برای ایجاد و دستیابی به برنامه های عملیاتی باشد. آنها همچنین می‌توانند به KPIهایی که مسئولیت پذیری، نتایج واقعی و موفقیت کسب و کار را هدایت می کنند، کمک کنند.

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ فرآیندی است که در آن یک کوچ حرفه ای یک صاحب کسب و کار را در تعقیب اهداف کاری خود راهنمایی می‌کند. یک کوچ کسب و کار ممکن است به مشتری خود در ایجاد مهارت‌های رهبری، ایجاد استراتژی‌های تجاری یا بهبود طرز فکر خود کمک کند. همه چیز بستگی به این دارد که فردی که مربی را استخدام می‌کند از رابطه چه می‌خواهد. مهمتر از همه، بیزینس کوچینگ حول محور رشد کسب و کار فعالیت دارد.

 

 


مطالعه کنید: کوچینگ رهبری چطور به رهبران کمک می‌کند؟


 

 

کوچ کسب و کار چه می‌کند؟

کار با یک کوچ می‌تواند شبیه به شریک تجاری یا ایجاد یک رابطه قابل اعتماد باشد. برای اینکه بتوانید به طور کامل درک کنید که کار با یک کوچ کسب و کار چه چیزی ممکن است به دنبال داشته باشد، اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم: “کوچ کسب و کار دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟”

  1. مسیری را برای رشد حرفه‌ای خود ترسیم کنید

یک کوچ خوب کسب و کار به مشتریان کمک می‌کند تا شکاف بین جایی که امروز هستند و جایی که می‌خواهند باشند را کشف کنند. با کمک کوچ خود، کارآفرین یا رهبر شرکت می‌تواند یک طرح کسب‌وکار قوی و استراتژیک ایجاد کند که باعث رشد شرکت می‌شود. گاهی اوقات داشتن دیدگاه خارجی تنها چیزی است که یک رهبر برای باز کردن پتانسیل‌های شخصی و شرکتی جدید به آن نیاز دارد.

  1. به شما کمک می کند ارزش های اصلی و چشم انداز خود را کشف و روشن کنید

رهبران جدید اغلب با تعریف ارزش‌های خود و ترسیم آن‌ها در برابر چشم‌انداز شفاف شرکتی مشکل دارند. یک کوچ کسب و کار باتجربه می تواند به مشتری کمک کند تا در روند همسویی ارزش‌های شخصی و شرکتی شرکت کند. از آنجا، مشتری می‌تواند چشم انداز قوی، حضور اجرایی و اعتماد به نفس لازم را برای هدایت تیم خود به سمت موفقیت ایجاد کند.

  1. کوچینگ و تخصصی را ارائه می‌دهد

هیچ کس بهتر از یک رهبر اجرایی ویژگی‌های منحصر به فرد کسب و کار خود را نمی‌داند. به همین دلیل است که تلاش برای یافتن مطالب قابل اجرا در یک کتاب یا وب سایت مناسب برای عموم بی معنی است. حتی کارگاه‌های اجرایی، اگرچه ارزشمند هستند، اما فاقد رویکرد تک به تکی هستند که بسیاری از رهبران به آن نیاز دارند.

کوچ‌های کسب و کار این مشکل را به سه روش حل می‌کنند. اولاً، مربیان بزرگ رهبری دارای سطح بالایی از تخصص در صنایع و رشته‌های خاص هستند. دوم، آنها اغلب به عنوان یک کارآفرین و رهبر کسب و کار تجربه دنیای واقعی دارند.

سوم، مربیان می‌توانند این عناصر مهم را با گواهینامه‌های کوچینگ اجرایی ترکیب کنند. در نتیجه، آنها می‌توانند توصیه‌های مناسب و برنامه‌های عملی ارائه دهند. تمام این سفارشی سازی به عنوان یک شتاب دهنده برای صاحب کسب و کار یا رهبر شرکت عمل می کند. در نهایت منجر به رشد نمایی شخصی و شرکتی می شود.

دوره تخصصی راه_اندازی کسب_وکار کوچ_ها در ایران


مطالعه کنید: کوچینگ زندگی چیست؟


 

 

  1. فضای امنی را برای آسیب پذیری و رشد فراهم می‌کند

رابطه بین رهبر شرکت و کوچ فضای امن و مقدسی است. هنگامی که اعتماد ایجاد شد، مشتریان کوچ می‌توانند بدون ترس از تمسخر یا تحقیر عمیق‌ترین تردیدهای خود را به اشتراک بگذارند.

با حمایت یک کوچ کسب‌وکار در فرآیند بیزینس کوچینگ، رهبر شرکتی بدون محدودیت می‌تواند ایده‌های جدید برای رشد را کشف کند یا راه‌هایی را برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر امتحان کند. این نه تنها باعث ایجاد اعتماد به نفس یک رهبر می‌شود، بلکه می‌تواند مستقیماً بر نرخ رشد، فرهنگ شرکت و چشم انداز شرکت نیز تأثیر بگذارد.

  1. به عنوان یک شریک مسئولیت پذیر و محرک در فرآیند بیزینس کوچینگ عمل می‌کند

یک کوچ کسب و کار می‌تواند به مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل سطح بالایی از مسئولیت‌پذیری بدهد. با مسئولیت‌پذیری بیشتر، مشتریان و تیم‌ها بیشتر در مورد ایده‌های بزرگ و چیزهایی که آنها را می‌ترسانند، اقدام می‌کنند. برای تسهیل رشد شرکت و توسعه شخصی می‌توان به کوچ‌ها اعتماد کرد.

از بیزینس کوچینگ چه انتظاری باید داشت؟

اگر می‌خواهید صاحب کسب و کار یا مدیر اجرایی موفق‌تری شوید، کوچینگ می‌تواند راه حل باشد. با کوچ مناسب، می‌توانید انتظار رشد نمایی هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای داشته باشید.

در قلب آن، رابطه بین یک کوچ کسب و کار و صاحب کسب و کار حرفه‌ای بر اعتماد بنا شده است . اگر یک صاحب کسب و کار جدید تجربه محدودی داشته باشد، یک کوچ حرفه‌ای در واقع می‌تواند از طریق بازخورد به سرعت بخشیدن به رشد کمک کند. اگر رهبران کسب و کار نیاز به حمایت برای افزایش حضور اجرایی خود و افزایش درآمد داشته باشند، یک کوچ می‌تواند به تنظیم یک برنامه کمک کند.

اما به همین جا ختم نمی‌شود. بهترین کوچ‌های کسب و کار مشتریان خود را به عظمت به چالش می‌کشند. در واقع، برخی از قدرتمندترین روابط کوچ و مراجع می‌تواند سال‌ها طول بکشد. این روابط می‌تواند دوره‌های طولانی رشد قابل توجه کسب و کار را ارائه دهد.

قدرتی را تصور کنید که وقتی با یک کوچ کسب‌وکار شخصی شریک می‌شوید که عمیقاً شرکت و همچنین نقاط قوت و ضعف شما را درک می‌کند.

 


مطالعه کنید: کوچینگ سازمانی : همه چیزهایی که می‌خواستید از کوچینگ سازمانی بدانید


 

در یک کوچ کسب و کار یا (بیزینس کوچ) به دنبال چه چیزی باشید؟

قبل از اینکه زمان، پول و انرژی را برای یک رابطه بیزینس کوچینگ سرمایه گذاری کنید، باید تحقیقات خود را انجام دهید. همه افرادی که در فضای بیزینس کوچینگ کار می کنند مهارت یکسانی ندارند. در اینجا چند ویژگی کلیدی وجود دارد که باید در یک کوچ کسب و کار یا بیزینس کوچ موفق به دنبال آنها باشید:

  • به دنبال داستان‌های موفقیت از افرادی باشید که قبلا با این بیزینس کوچ کار کرده‌اند. توصیفات به شما حقیقت را در مورد اینکه چقدر این رابطه بیزینس کوچینگ می‌تواند مفید باشد، می‌گویند.
  • در نظر بگیرید که این کوچ چند سال تجربه دارد. اگر یک مدیر عامل 50 ساله هستید، احتمالاً نمی‌خواهید توسط یک فرد 30 ساله که فقط چند سال است که یک تجارت را اداره می‌کند، کوچ شوید.
  • ببینید آیا آنها گواهینامه معتبر کوچینگ واقعی دارند یا خیر. هرکسی می‌تواند خود را کوچ خطاب کند.  در نظر بگیرید که آیا با کسی که هرگز آموزش ندیده راحت هستید یا خیر. به یاد داشته باشید، این یک رابطه رسمی است که شما برای دیدن نتایج واقعی از کار خود شروع می‌کنید. این مثل این نیست که از یک همکار بخواهید کوچ شما باشد.
  • ببینید آیا آنها جلسات یا رویدادهای آموزشی رایگان کسب و کار ارائه می‌دهند. با داشتن تماس مشاوره‌ای با کوچ یا شرکت در رویدادی که او رهبری می‌کند، می‌توانید احساس کنید که آیا از کار با او لذت می‌برید یا خیر.
  • مطمئن شوید که کوچ با آنچه شما نیاز دارید هماهنگ است. شاید شما به یک رویکرد کوچینگ علاقه‌مند باشید، یا به طور خاص یک بیزینس کوچ کوچک می‌خواهید. در هر صورت، نوع بیزینس کوچینگ را که می‌خواهید مشخص کنید و سپس به دنبال آن باشید.

بیزینس کوچینگ به توسعه مهارت‌های سخت و نرم کمک می‌کنند

بیزینس کوچ‌ها باتجربه این توانایی را دارند که مهارت‌های سخت و نرمی را که رهبران برای دستیابی به پتانسیل کامل خود نیاز دارند، آموزش داده و الگوبرداری کنند. در اینجا لیستی وجود دارد تا به شما ایده ای از مجموعه مهارت‌هایی که هنگام کار با یک کوچ کسب و کار ایجاد خواهید کرد، ارائه می دهد.

مهارت‌های نرم در بیزینس کوچینگ

  • خودآگاهی: رهبران می‌توانند هنگام کار با یک کوچ کسب و کار، باورها و رفتارهای خود را به چالش بکشند. این کار درونی به رهبران اجازه می‌دهد تا محرک‌ها و محرک‌های خود را بهتر درک کنند.
  • تنظیم عاطفی: در مواقع بحران، کارمندان برای اطمینان خاطر و راهنمایی به رهبران نگاه می‌کنند. به همین دلیل است که مدیران مؤثر در تنظیم عاطفی استاد هستند. هنگامی که احساسات دشوار در یک جلسه کوچینگ به وجود می‌آیند، یک کوچ کسب و کار تکنیک‌های تنظیم هیجانی را آموزش می‌دهد.
  • اعتماد به نفس: کوچ‌ها اغلب گزارش می‌دهند که فرآیند کوچینگ باعث آرامش، انرژی و اعتماد به نفس بیشتر آنها می‌شود. در واقع، وقتی یک بیزینس کوچ با یک کوچ اجرایی کار می‌کند، احساسات مطمئن به طور طبیعی ظاهر می‌شوند. آنها یاد می‌گیرند که اهداف تجاری، مراحل اقدام و محرک‌های احساسی را به وضوح درک کنند.
  • هوش عاطفی: رهبران بزرگ می‌توانند یک اتاق را بخوانند و پیام خود را برای مخاطبان خاص تنظیم کنند. آنها دارای سطوح بالایی از همدلی هستند و می‌توانند به سرعت درک کنند که چه چیزی باعث انگیزه دیگران می‌شود. هوش هیجانی یک ابرقدرت اجرایی است که کوچ‌های کسب و کار در مراجعین خود پرورش می‌دهند.
  • خوش بینی: رهبران موثر خوش بین هستند. آنها پتانسیل یادگیری و توسعه را حتی در سخت ترین شرایط می بینند. خوش بینی می‌تواند به طور طبیعی به وجود بیاید، اما همچنین مهارتی است که می‌توان آن را از طریق کوچینگ آموخت.

مهارت‌های سخت در بیزینس کوچینگ

برنامه ریزی و بررسی استراتژیک

بهترین کوچ‌ها، استراتژیست‌های تجاری با تجربه هستند. در نتیجه، آنها می‌توانند به مدیران و تیم هایشان در برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های درخشان کمک کنند. کوچ و مراجع با هم می‌توانند با استفاده از فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک گام به گام نقشه راه را تهیه کنند.

مهارت‌های تحلیلی

اطلاعات نیروی محرکه بسیاری از شرکت‌های موفق هستند. بیزینس کوچینگ می‌تواند شکاف‌های مهارت‌های تحلیل اطلاعات مشتری را پر کند و در عین حال آنها را برای خروج از منطقه راحتی خود به چالش بکشد.

بازاریابی

به عنوان بخشی از کار اکتشافی قبل از کوچینگ، بیزینس کوچ‌ها اغلب وقت خود را صرف تحقیق در مورد برند و پویایی بازار یک شرکت مشتری می‌کنند. در حالی که این به عنوان اطلاعات ارزشمندی در هنگام کوچینگ رهبران عمل می‌کند، همچنین می‌تواند از یک چارچوب مکالمه ایمن برای کاوش فرصت‌های جدید بازار مبتنی بر اطلاعات و مخاطبان هدف پشتیبانی کند. قبل از انجام سرمایه گذاری‌های عمده در محصول و بازاریابی، کوچ‌های اجرایی اجرایی مجموعه دومی از چشمان متخصص برای بررسی و نقد سودآوری و برنامه‌های توسعه دارند.

مهارت‌های سخنرانی و ارائه

همه رهبران اجرایی مجریان یا سخنرانان طبیعی نیستند. برخی ممکن است از ترس صحنه یا احساس بی‌کفایتی رنج ببرند که توانایی آنها در برقراری ارتباط با مخاطب را خنثی می‌کند. برای حل این چالش‌ها، کوچ‌ها بار دیگر یک منطقه امن برای بررسی موضوعاتی مانند im ایجاد می کنند سندرم پستور و صحبت متقاعد کننده بیزینس کوچ‌ها با تجربه همچنین می توانند ارائه‌های انتقادی را مرور کنند و مهارت‌های اساسی صحبت را با مراجع تمرین کنند.


مطالعه کنید: کوچینگ تیمی برای توانمند‌سازی تیم‌های چابک


 

 

مزایای بیزینس کوچینگ

در حالی که توسعه مهارت‌های سخت و نرم ضروری است، این نتایج کلی خدمات بیزینس کوچینگ است که بیشترین بازگشت سرمایه (ROI) را ارائه می‌دهد. در اینجا چند آمار وجود دارد که به شما نشان می‌دهد که بازگشت سرمایه برای شرکت‌هایی که دربیزینس کوچینگ سرمایه گذاری می‌کنند چقدر می‌تواند باشد:

  • با توجه به موسسه کوچینگ، وابسته به دانشکده پزشکی هاروارد، بیش از 70 درصد از دریافت کنندگان کوچینگ بهبود قابل توجهی را در روابط، ارتباطات و عملکرد کاری تجربه می‌کنند.
  • یک مطالعه نشان داد که کوچینگ اجرایی می تواند تا 788% بازگشت سرمایه برای شرکت‌های مورد بررسی داشته باشد.
  • مطالعه Fortune 1000 نشان داد که میانگین بازگشت سرمایه (ROI) در کوچینگ اجرایی تقریباً شش برابر آن چیزی است که در ابتدا برای خدمات کوچینگ پرداخت می کردند.
  • هاروارد بیزینس ریویو دریافت که شرکت‌هایی که سرمایه گذاری زیادی در توسعه کارکنان (از جمله خدمات بیزینس کوچینگ) انجام داده‌اند، در S&P 500 در سال 2003 عملکرد بهتری داشته‌اند.

همانطور که یک کوچ با مراجع خود کار می‌کند، آنها مهارت‌های کوچینگ ارزشمندی را برای خود یاد خواهند گرفت. سپس آنها می‌توانند این مهارت‌ها را برای کوچینگ تیم خود به کار گیرند. در نتیجه، تأثیر تنها یک مربی اجرایی می‌تواند به کل سازمان نفوذ کند. این یک راه باورنکردنی برای کمک به یک شرکت و کارکنان آن است که پتانسیل کامل خود را درک کنند.

اما رهبران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل چگونه مهارت‌های بیزینس کوچینگ خود را به دست می‌آورند و تقویت می‌کنند؟ کوچ‌های کسب و کار می‌توانند با قرار دادن رهبران در معرض بیزینس کوچینگ استادانه، کوچینگ را آموزش دهند.

علاوه بر این، در یک جلسه بیزینس کوچینگ، یک رهبر می‌تواند نقش‌آفرینی کند و کوچینگ را با یک بیزینس کوچ تمرین کند. این منجر به سطوح بالاتر و بالاتری از شایستگی و اعتماد کوچینگ می شود. با گذشت زمان، توانایی یک رهبر برای کوچینگ خوب می‌تواند مستقیماً بر وضعیت نهایی و سلامت کلی شرکت تأثیر بگذارد.

دوره تربیت متخصص کسب‌وکار

نتایج حاصل از بیزینس کوچینگ

در اینجا برخی از مزایای دیگری که از بیزینس کوچینگ حاصل می‌شود آورده شده است:

  • رشد درآمد: افزایش درآمد و افزایش سهم بازار، دلایل اصلی رهبران برای جستجوی بیزینس کوچ‌ها است. کوچ‌های کسب‌وکار نه تنها می‌توانند پیچیدگی‌های صفحه‌گسترده مالی را بررسی کنند، بلکه می‌توانند با رهبران برای کشف و حذف باورهای محدودکننده همکاری کنند. این ترکیب می‌تواند منجر به رشد تصاعدی و تأثیر مستقیم بر قیمت نهایی شود.
  • انعطاف پذیری: یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های یک مدیر اجرایی قوی یا صاحب کسب و کار، توانایی آن است که حتی از بزرگترین شکست‌ها عقب نشینی کند. به همین دلیل است که کوچ های کسب‌وکار مجموعه‌ای از استراتژی‌های تاب‌آوری مانند روان‌شناسی مثبت و مفروضات منفی چالش برانگیز را آموزش می‌دهند.
  • رهبری: بسیاری از مربیان کسب و کار نه تنها متخصصان کوچینگ آموزش دیده هستند، بلکه در جبهه به عنوان رهبران شرکت نیز خدمت کرده‌اند. در نتیجه، آنها یک شریک رهبری منحصر به فرد هستند که می‌توانند به عنوان آینه‌ای برای مدیران اجرایی در گسترش مهارت‌های خود عمل کنند.
  • تیم سازی: ایجاد یک تیم رهبری اجرایی بیشتر هنر است تا علم. ابتدا، شناسایی حفره‌هایی در یک سازمان وجود دارد که باید برای ایجاد توسعه پر شود. دوم، و مهمتر از آن، گرد هم آوردن ترکیب درستی از افرادی است که به یکدیگر احترام می‌گذارند، به چالش می‌کشند و مکمل یکدیگر هستند. کوچ‌های  کسب و کار می‌توانند در مورد هر دو موضوع مشاوره ارائه دهند، و حتی با مدیران اجرایی آینده‌نگر برای تعیین تناسب و مهارت ملاقات کنند.

آیا بیزینس کوچینگ “باید” است؟

ممکن است به نظر مبهم باشد، اما نشان داده شده است که بیزینس کوچینگ به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست برای کارآفرینان نوپا، صاحبان مشاغل و رهبران شرکت است. حتی کهنه‌کاران باتجربه از ورودی‌های بی‌طرفانه و غیرسیاسی کوچ های کسب‌وکار قدردانی می‌کنند.

در حقیقت، صرف نظر از تجربه، هیچ رهبر به طور طبیعی توانایی رسیدگی به خواسته‌های تجاری دنیای چند رشته‌ای را ندارد. همه رهبران برای رشد به سطح بعدی نیاز به حمایت دارند و یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن این حمایت استفاده از یک بیزینس کوچ است.

پست های مرتبط

کوچینگ سلامت یا (Health Coaching ) چیست و 4 مزیت اساسی برای انسان‌ها

چهار مزیت کوچینگ سلامت یا Health Coaching این موارد است: رفاه کلی…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

کوچینگ شغلی چیست؟ چرا به کوچ شغلی نیاز داریم؟

کار با یک کوچ شغلی مزایای زیادی دارد، اما همه با این…

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوچینگ اجرایی چیست؟ و 12 مورد از انواع کوچینگ اجرایی

کوچینگ اجرایی چقدر موثر است؟ بسیاری فکر می‌کنند که کوچینگ اجرایی برای…

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید