صفحه اصلی > راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار : منتورینگ کسب و کار چیست؟

منتورینگ کسب و کار چیست؟

منتورینگ کسب و کار

ثابت شده است که منتورینگ کسب و کار یکی از مؤثرترین نمونه‌های همراهی رهبران کسب و کار است، اما درک دقیق آنچه که منتورینگ کسب و کار شامل چه مواردی می شود، هرگز در ایران به صورت تخصصی بیان نشده است. ( مجموعه آموزشی پل به عنوان اولین مجموعه در ایران دوره تخصصی منتورینگ کسب و کار را به صورت کاملا اختصاصی برگزرا می‌کند.)

منتورینگ کسب و کار

در ادامه به 10 سوال مهم در مورد منتورینگ کسب و کار که در ذهن خیلی از افراد هست پاسخ خواهیم داد.

  1. منتورینگ کسب و کار چیست؟

به طور سنتی، اصطلاح “منتور” ممکن است برای ما تصویری از “مرد عاقل یا راهنمای سفید مو” ایجاد کند. در واقع، ریشه کلمه منتور از کتاب ادیسه هومر می آید. قبل از رفتن به جنگ تروا، ادیسه پسر و کل دارایی خود را به سرپرستی دوستش منتور واگذار کرد، که سپس تلماچوس جوان را در حالی که بزرگ شد راهنمایی کرد.

در یک زمینه مدرن تر، بسیاری از ما ممکن است با مفهوم یک منتور کسب و کار در محل کار خود آشنا باشیم، به عنوان فردی که تجربه یا خرد بیشتری دارد و مایل است دانش و بینش خود را در جذب یک همکار جوان تر به اشتراک بگذارد و شغل خود را هدایت کند.

با این حال، فقط اخیراً اصطلاح منتور از محل کار خارج شده و وارد بازار شده است و اصطلاح “منتور کسب و کار” اغلب آزادانه برای در بر گرفتن طیف گسترده ای از فعالیت ها و خدمات از فعالیت‌های تجاری گرفته تا مدیران غیر اجرایی استفاده می‌شود.‌.

 

پل کارتر، MD، Panache Commercial Furniture Ltd می‌گوید:

با هر کسی غیر از یک منتور حرفه ای کسب و کار، زمان و توجه همیشه بین فعالیت های خود و سطح انگیزه منتور‌های تجاری تقسیم می شود.

 

منتورینگ چه چیزی نیست؟

منتورینگ کسب و کار شامل استخدام مشاور یا کارمند برای کمک به راه اندازی کسب و کار شما نیست. در عوض، این یک رابطه بین شما، صاحب کسب و کار، و فردی با تجربه در کسب و کار است که می تواند شما را در تصمیم گیری های دشوار راهنمایی کند، راه های بهبود کسب و کارتان را نشان دهد، سوالات سخت را از شما بپرسد و به شما انگیزه دهد که بخواهید به سطوح بالاتری برسید. عملکرد، همه در محدوده یک رابطه قابل اعتماد است.

برخی از مزایای منتورینگ کسب و کار

کاهش سطح ریسک در تصمیم گیری های تجاری

تحلیل گزینه ها زمانی آسان تر می شود که شخصی را داشته باشید که نگرانی های شما را در عمیق ترین سطوح درک کرده و به اشتراک بگذارد.

تمرکز انرژی

صرفاً داشتن شخص دیگری که به شما انگیزه دهد و موفقیت های شما را با او به اشتراک بگذارد اغلب می تواند به نتایج خارق العاده ای منجر شود.

پیشرفت مثبت سریعتر

انجام اقدامات مهم می تواند تفاوت بزرگی در سود شما ایجاد کند. فرصت های تجاری شروع به باز شدن می کنند

منتور کسب و کار شما باید واقعاً عینی باشد و بتواند تجربه منحصر به فرد خود را از زندگی و کسب و کار بر روی انبوهی از مسائلی که هر رهبر یا شخصی در راه رو به رو شدن در برخوردهای تجاری است، به ارمغان بیاورد. از آن ارائه مهم، استخدام و اخراج، تا ایجاد یک تیم سازنده و حرکت برای رشد.

به طور خلاصه، یک منتور کسب‌وکار کسی است که وقتی شما به او نیاز دارید در دسترس شما است و می‌توانید کاملاً به او اعتماد کنید.

همین حالا اقدام کنید

شما می توانید برای تبدیل شدن به یک منتور حرفه ای در دوره‌های تخصصی تربیت منتور کسب و کار مجموعه آموزشی پل شرکت کنید و تبدیل یه یک منتور حرفه‌ای شوید.

 

  1. چگونه منتورینگ کسب و کار می تواند به من در رشد کسب و کارم کمک کند؟

منتور کسب و کار شما هیچ برنامه ای جدا از موفقیت شما ندارد. این به منتور شما اجازه می‌دهد تا حمایت مستقل بی‌طرفانه‌ای را برای کمک به رشد و توسعه کسب‌وکار شما ارائه دهد.

مربیان و مربیان کسب و کار ما متخصصان حرفه ای هستند که علاوه بر مشاغل خود، تجربه رشد کسب و کار خود و کمک به بسیاری از افراد را نیز دارند. صاحبان کسب و کار بر رشد کسب و کار و موفقیت شخصی تمرکز می کنند. بنابراین روی شما و نیازهایتان تمرکز می‌کند و به این ترتیب است که منتور‌ها به شما کمک می‌کنند که به نتایج سریع و خاص در کسب‌وکارتان برسید.

اگر صاحب کسب‌وکار هستید می‌توانید از خدمات منتورینگ دکتر سامان خردمند مهر مدیر عامل و بنیانگذار مجموعه آموزشی پل استفاده کنید.

  1. مزایای استفاده از خدمات منتورینگ کسب و کار

منتور کسب و کار شما به شما کمک می کند تا از کسب و کار خود عقب نشینی نکنید

یک منتور کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا به “تصویر بزرگ” نگاه کنید، و به شما کمک کند نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهایی را که ممکن است نادیده گرفته اید شناسایی کنید.

منتور کسب و کار شما می‌تواند شما را راهنمایی کند و ایده‌های خود را در طول مرحله رشد با شما به اشتراک بگذارد

یک کسب و کار موفق و در حال رشد چالش های جدیدی مانند استخدام کارکنان جدید، جذب سرمایه جدید و ورود به بازارهای جدید را به همراه دارد. یک منتور کسب و کار می‌تواند خدمات خاصی ارائه دهد، بهترین تجربیات را از سایر صنایع و بخش‌ها به اشتراک بگذارد، در برابر مشکلات احتمالی احتیاط کند و در سازمان شما اطمینان ایجاد کند.

منتور کسب و کار شما یک تابلوی صدا خواهد بود

نقش کلیدی یک منتور کسب و کار گوش دادن، تحریک و به چالش کشیدن تفکر شما است. این به شما کمک می کند تا ایده های خود را توسعه دهید و با سرعتی بسیار سریع تر از انجام این کار توسط خودتان، به راه حل های خود برای چالش های تجاری خود برسید و تنهایی باید به تصمیم گیری بهتر منجر شود.

منتور کسب و کار شما را تشویق می کند تا از شبکه‌سازی خود استفاده کنید

منتور کسب و کار شما به شما کمک می کند تا شبکه کسب و کار و مشتریان خود را در صنعت خود و همچنین سایر متخصصان توسعه دهید. منتورهای کسب و کار کوچ هستند نه مشاور و جای حسابداران، وکلا یا مدیران بانک را نمی گیرند.

منتورهای کسب‌وکار شما را مسئول می‌داند

داشتن یک منتور کسب‌وکار به طور خودکار همه چالش‌های تجاری شما را برطرف نمی‌کند. شما همچنان باید کار را انجام دهید و زمان و تلاش خود را برای اعمال تغییرات صرف کنید. یک منتور به شما کمک می کند تا اهداف و نقاط عطف را تعیین کنید و همچنین شما را برای انجام آنها مسئول می کند.

منتور کسب و کار شما شما را روی اهدافتان متمرکز نگه می دارد

وقتی کسب و کاری را اداره می کنید بسیار آسان است که از طرف شما ردیابی شود، منتور کسب و کار شما مطمئن خواهد شد که کارهای ارزشمندی را که باید انجام دهید انجام می دهید و منحرف نمی شوید!

منتور کسب‌وکار شما را به چالش می‌کشد

گاهی اوقات وقتی کسب‌وکاری را اداره می‌کنیم، می‌توانیم کمی کند شده و به چیزهایی کم بسنده کنیم. منتور کسب و کار شما را به چالش می کشد تا آن مسیر بیشتر را برای بهبود استانداردها طی کنید و از حالت خوب به برجسته بروید! آنها به شما کمک می کنند تا مهارت های خود را توسعه دهید، انگیزه خود را افزایش دهید و در جایی باشید تا موفقیت های خود را جشن بگیرید.

  1. چرا به یک منتور کسب و کار نیاز دارم؟

اگر می خواهید فردا بهتر از امروز باشید، به یک منتور کسب و کار نیاز دارید. خیلی ساده اگر به همان کارها ادامه دهید، همان نتایج را ادامه خواهید داد!

داشتن یک منتور کسب و کار، تفکر جدیدی را در ذهن شما می‌سازد و به شما در امتحان ایده های جدید کمک می کند. منتورها در فرآیند منتورینگ کسب و کار شما را تشویق می‌کنند، نه، اصرار، به اقدام مداوم و همه اینها فقط برای شما و کسب‌وکارتان خوب است.

 

 

اولین دوره تخصصی تربیت منتور کسب و کار در ایران

منتورینگ کسب و کار

 

 

  1. آیا منتورهای کسب و کار حرفه ای هستند؟

منتور کسب و کار شما همیشه اخلاقی عمل می کند و احساسات و مسائل تجاری محرمانه شما را بدون دخالت شخصی مدیریت می کند. منتور موقعیت ها را مدیریت می کند و به دنبال تأثیرگذاری بر رفتار دیگران است و در عین حال به احساسات افراد احترام می گذارد.

شما هم اگر دوست دارید در منتورینگ کسب و کار خبره شوید می‌توانید در دوره تخصصی منتورینگ کسب و کار مجموعه آموزشی پل شرکت کنید.

  1. تفاوت بین کوچینگ و منتورینگ چیست؟

این یک سوال بسیار خوب است. یک منتور کسب و کار دانش کسب و کار خاصی خواهد داشت که به عنوان راهی برای کمک به رشد کسب و کار شما استفاده می‌کند، در حالی که یک کوچ کسب و کار از تکنیک های سؤال برای باز کردن دانش شما استفاده می کند و به شما کمک می کند تا راه های جدیدی برای به کارگیری آن بیابید و در عین حال انگیزه شما را ایجاد کند.

  1. چگونه می توانم یک منتور کسب و کار پیدا کنم و انتخاب کنم؟

 اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که هر منتور صلاحیت منتورینگ را دارد؟

همچنین باید مطمئن باشید که منتور کسب و کار تجربه و دانش مناسبی برای رشد کسب و کار شما دارد. این نیازی به خاص بودن صنعت ندارد… شما متخصص در صنعت خود هستید. با این حال، باید مطمئن باشید که منتور کسب‌وکار شما دانش بالایی دارد و می‌تواند با چالش‌های خاص شما ارتباط برقرار کرده و درک کند.

اگر جلسات حضوری را ترجیح می دهید، مکان نیز مهم است. شما باید بتوانید به راحتی دور هم جمع شوید. اگر از کار کردن با تلفن به همان اندازه خوشحال هستید، پس این مشکل کمتری است.

  1. چه کاری باید انجام دهم تا بیشترین بهره را از رابطه منتورینگ کسب و کار خود ببرم؟

برای به دست آوردن ارزش کامل ازمنتورینگ کسب و کار، باید آماده تغییر باشید، آماده باشید تا به چالش کشیده شوید و روزانه برای موفقیت خود اقدام کنید. شما باید در هفته زمانی را برای ملاقات با منتور خود اختصاص دهید و زمانی را برای تمرکز بر ارائه برنامه اقدامی که توافق کرده اید اختصاص دهید.

  1. آیا استفاده کردن از خدمات منتورینگ کسب و کار خطراتی دارد؟

هیچ خطر واقعی برای منتورینگ کسب و کار وجود ندارد. شما بر تصمیماتی که می گیرید کنترل کامل دارید. هیچ کس قرار نیست به شما بگوید که چه کاری انجام دهید. یا چگونه کسب و کار خود را اداره کنید – منتور کسب و کار شما فقط به شما کمک می کند تا راه های بهتری برای اداره آن پیدا کنید!

پست های مرتبط

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟ شاخص کلیدی عملکرد (KPI) اندازه گیری های…

عارضه یابی سازمانی چیست و چطور می تواند یک کسب و کار را نجات دهد؟

در دنیای پیچیده و متغیر کسب و کار، شناسایی مشکلات و چالش‌ها…

منتورینگ کسب و کار چرا ابزاری قدرتمند است ؟

منتورینگ کسب و کار به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتقاء و پیشرفت…

دیدگاهتان را بنویسید