صفحه اصلی > کوچینگ : چرا کوچینگ سازمانی…

چرا کوچینگ سازمانی…

کوچینگ سازمانی - pol tv

کوچینگ سازمانی تغییرات سیستمی را در یک شرکت هدف قرار می‌دهد. اغلب با کوچینگ اجرایی همپوشانی دارد، جایی که تمرکز بر رشد فرد است. به طور مشابه، کوچینگ تیمی اغلب تحت عنوان کوچینگ سازمانی نیز قرار می‌گیرد. کوچینگ تیم شامل یک مدیر و گزارش های مستقیم او می‌شود.

برخلاف سایر اشکال کوچینگ، کوچینگ سازمانی با تیم‌هایی کار می‌کند که یک کسب‌وکار را تشکیل می‌دهند. هدف حمایت از تکامل آنها بر اساس اهداف شخصی و اهداف شرکت است. در نتیجه، اجرایی کردن کوچینگ سازمانی می‌تواند بسیار بزرگ و پیچیده باشد. آنها ممکن است شامل رهبری اجرایی و ده ها تیم باشند.

هنگامی که اعضای شرکت دارای ساختار هستند، کوچینگ سازمانی می‌تواند به شناسایی و دستیابی به اهداف شرکت کمک کند. این برنامه‌های توسعه ممکن است شامل مدیریت بحران، دستیابی به سودآوری، و موضوعات تنوع و شمول باشد.

علاوه بر این، دستیابی به این اهداف عالی معمولاً به تیمی از کوچ‌های حرفه ای نیاز دارد. تیم کوچینگ باید بر اساس سطوح تجربه، زمینه‌های تخصص و دانش صنعت بررسی شود. در حالی که تشکیل یک تیم مربیگری داخلی می تواند یک کابوس لجستیکی باشد، شرکت های زیادی وجود دارند که در توسعه سازمانی تخصص دارند.

 

چرا کوچینگ سازمانی …

 

کوچینگ سازمانی یکی از مهمترین و پرطرفدارترین شاخه‌های کوچینگ در دنیاست که چند سالی هست که در ایران وارد شده. به دلیل تازه ورود بودن این شاخه از کوچینگ هنوز تعداد خیلی زیادی از افراد این شاخه مهم رو به خوبی نمی‌شناسند. به همین دلیل در این قسمت از تلویزیون اختصاصی مجموعه آموزشی پل دکتر سامان خردمند مهر مدیر عامل و بنیانگذار مجموعه آموزشی پل با عزیز میردار مدیر اجرایی آکادمی کوچینگ فارسی زبانان FCA در این موضوع گفتگو کردند.

این گفتگو که حول محور کوچینگ سازمانی خواهد بود در دو قسمت مجزا، در تاریخ 8 مهر ساعت 8 شب از طریق کانال اختصاصی یوتیوب مجموعه آموزشی پل منتشر خواهد شد.


مطالعه کنید: کوچینگ رهبری چطور به رهبران کمک می‌کند؟


 

 

پست های مرتبط

کوچینگ سلامت یا (Health Coaching ) چیست و 4 مزیت اساسی برای انسان‌ها

چهار مزیت کوچینگ سلامت یا Health Coaching این موارد است: رفاه کلی…

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

کوچینگ شغلی چیست؟ چرا به کوچ شغلی نیاز داریم؟

کار با یک کوچ شغلی مزایای زیادی دارد، اما همه با این…

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوچینگ اجرایی چیست؟ و 12 مورد از انواع کوچینگ اجرایی

کوچینگ اجرایی چقدر موثر است؟ بسیاری فکر می‌کنند که کوچینگ اجرایی برای…

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید