صفحه اصلی > راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار : راه اندازی کسب و کار چه مزایایی دارد؟

راه اندازی کسب و کار چه مزایایی دارد؟

راه اندازی کسب و کار

برخی از افراد از سنین پایین می دانند که قرار هست صاحب کسب و کار خود شوند. برخی دیگر به دلیل تغییرات زندگی (پدر شدن، بازنشستگی، از دست دادن شغل و غیره) خود را در حال راه اندازی کسب و کار می بینند. دیگران ممکن است شاغل باشند، اما در تعجب هستند که آیا نقش صاحب کسب و کار یا کارآفرین برای آنها مناسب است یا خیر.

جوانب مثبت راه اندازی کسب و کار

رئیس خود بودن

زمانی که یک کسب و کار راه اندازی می کنید و خوداشتغال می شوید، رئیس خود هستید و در نهایت سرنوشت خود را کنترل می کنید. این به این معنی است که شما استقلال دارید تا محصول یا خدمات خود را مطابق با چشم انداز خود طراحی کنید، و انعطاف پذیری برای تعیین زمان و نحوه کار خود دارید. شما می توانید سیستم ها و فرآیند‌ها را ایجاد کنید که متناسب با چشم‌انداز شما باشد و برای شما خلق ارزش کند. در نهایت، ایجاد کسب و کار شخصی به شما این امکان را می دهد که اهداف و ایده آل های خود را با استقلال و کنترل بیشتر دنبال کنید.

مطالعه کنید: OKR چیست؟ 

تحقق اهداف شخصی

تحقق اهداف شخصی ممکن است برای شما دستیابی به یک سرمایه گذاری جدید در حال رشد و موفقیت باشد. برای دیگران، ممکن است غلبه بر ناشناخته ها و به خودی خود ضربه زدن باشد. به هر حال شما اهداف شخصی خود را تعریف کنید و به دنبال محقق شدن آنها باشید، راه اندازی یک شرکت جدید ممکن است این وعده را برای شما عملیاتی کند.

پاداش مالی در راه اندازی کسب و کار

پاداش های مالی را به عنوان یک ضرورت اقتصادی یا راهی برای کسب درآمد اضافی در نظر بگیرید، ممکن است دریابید که یک منبع درآمد جدید ایجاد می کند. صاحبان کسب و کار موفق این فرصت را دارند که برای ریسک هایی که متحمل می شوند، پول بیشتری کسب کنند.

زمان زندگی دست خودت است

ساعت‌های انعطاف پذیر در اداره یک کسب و کار شخصی می تواند سخت باشد و ممکن است به کارکردن با ساعات کاری نامنظم و طولانی نیاز داشته باشد. با این وجود، رئیس خود بودن می تواند در برخی موارد انعطاف پذیری بیشتری را برای شما فراهم کند. به عنوان مثال، تعداد زیادی از والدینی که در خانه می‌مانند تصمیم می‌گیرند تا کارآفرین شوند، زیرا این کار به آنها امکان می‌دهد تا برنامه کاری متناسب با تعهدات خانوادگی خود ایجاد کنند.

دنبال علاقه خود باشید

کارآفرینان این امتیاز را دارند که صنعتی را که می خواهند در آن فعالیت کنند و همچنین محصولات یا خدماتی را که می خواهند ارائه دهند، انتخاب کنند. هنگامی که افراد در مورد کار خود اشتباق و علاقه بالا دارند، اغلب انگیزه قوی تری برای رسیدن به موفقیت دارند.

توجه: شروع یک کسب و کار ممکن است به معنای خرید یک کسب و کار موجود باشد. خرید یک کسب و کار موجود برای بسیاری از صاحبان کسب و کار مفید بوده است، اما این تلاش بدون شک نیازمند سرمایه گذاری مالی و زمانی است. برای کسب و کارهایی که در حال حاضر سودآور هستند، این صاحبان کسب و کار جدید مرحله راه اندازی واقعی را پشت سر می گذارند و یک کسب و کار بالغ را اداره می کنند.


مطالعه کنید: کسب و کار کوچینگ را چطور از ابتدا شروع کنیم؟


معایب راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار خود می تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که همه مشاغل جدید موفق نیستند.

ریسک مالی به عنوان یک صاحب کسب و کار

یکی از مهم ترین خطراتی که با آن روبرو هستید، ضرر مالی است. هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌ و کار می‌تواند قابل توجه باشد، از جمله هزینه‌های مواد اولیه، تأسیس کسب‌ و کار، و تعهدات ماهانه مداوم. این هزینه ها بسته به اندازه و نوع کسب و کار می تواند متفاوت باشد. برای پوشش این هزینه ها، بسیاری از کارآفرینان وام می گیرند و از همان ابتدا آنها را بدهکار می کنند و در عین حال برای درآمدزایی نیز تلاش می کنند.

عدم اطمینان و استرس

صاحبان مشاغل با چالش دائمی درآمدزایی روبرو هستند، زیرا آنها فاقد یک حقوق ثابت هستند. این می تواند منجر به نوسان درآمد ماهانه شود. علاوه بر این، آنها اغلب مسئول نظارت یا انجام کارهای لازم هستند، از جمله کارهای اداری که ممکن است لذت بخش نباشد.

مسئولیت شخصی در راه اندازی کسب و کار

مسئولیت شخصی اگر در ساختار کسب و کار خود (مثلاً به عنوان یک LLC – شرکت با مسئولیت محدود) برای محافظت از دارایی های شخصی خود شکست بخورید، ممکن است آنها را در معرض خطر قرار دهید. این فراتر از از دست دادن پولی است که در کسب و کار سرمایه گذاری کرده اید و می تواند شامل دارایی هایی مانند خانه یا ماشین شما باشد.

تعهد زمانی در راه اندازی کسب و کار

تعهد زمانی در حالی که به نظر می رسد که انعطاف پذیری لازم برای مرخصی گرفتن به عنوان صاحب کسب و کار را دارید، واقعیت این است که ممکن است فرار از آن برای شما دشوار باشد. به عنوان مالک، ممکن است متوجه شوید که ساعات طولانی کار می کنید، از جمله در تعطیلات آخر هفته.

تربیت متخصص کسب و کار
دوره جامع تربیت متخصص کسب و کار

برای راه‌ اندازی کسب و کار باید به این سوالات به درستی پاسخ بدهید

  • نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنید. ایا شغل آزاد برای شما خوب است؟
  • هزینه های راه اندازی کسب و کار را تعیین کنید. آیا می توانید این موارد را به تنهایی برآورده کنید یا نیاز به تامین وام یا نوع دیگری از تامین مالی دارید؟
  • در مورد بازار تحقیق کنید. آیا رقابت را ارزیابی کرده اید و در نظر گرفته اید که چگونه کسب و کار خاص شما موفق خواهد شد؟
  • اهداف تجاری خود را مشخص کنید. چه چیزی را می خواهید انجام دهید و چه چیزی را موفقیت می دانید؟

مجموعه آموزشی پل به رهبری دکتر سامان خردمند مهر برای تمامی افرادی که تصمیم دارند به صورت حرفه ای راه‌اندازی و توسعه کسب و کار را فرا بگیرند سفری مهم و هیجان انگیز را طراحی کرده است که شما را به متخصصی در کسب و کار تبدیل می‌کند .  دوره جامع تربیت متخصص کسب و کار یکی از کامل‌ترین دوره‌های تخصصی کسب و کار است که می ةواند زندگی کسب و کاری شما را متحول کند.

ملاحظات دیگر هنگام راه اندازی کسب و کار

تصمیم بزرگ دیگری که یک صاحب کسب و کار کوچک با آن روبرو است این است ، که آیا شخصاً صاحب کسب و کار (تخصصی انفرادی) شود یا یک نهاد تجاری جداگانه و قانونی تشکیل دهد .  اگر تصمیم دارید یک نهاد جداگانه تشکیل دهید ، تصمیمات دیگری باید اتخاذ شود که شامل انتخاب نوع نهاد، وضعیت تشکیل، نام نهاد، وضعیت مالیاتی، و نماینده ثبت شده است.

پست های مرتبط

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟ شاخص کلیدی عملکرد (KPI) اندازه گیری های…

عارضه یابی سازمانی چیست و چطور می تواند یک کسب و کار را نجات دهد؟

در دنیای پیچیده و متغیر کسب و کار، شناسایی مشکلات و چالش‌ها…

منتورینگ کسب و کار چرا ابزاری قدرتمند است ؟

منتورینگ کسب و کار به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتقاء و پیشرفت…

دیدگاهتان را بنویسید