صفحه اصلی > کوچینگ : کوچینگ اجرایی چیست؟ و 12 مورد از انواع کوچینگ اجرایی

کوچینگ اجرایی چیست؟ و 12 مورد از انواع کوچینگ اجرایی

کوچینک اجرایی

کوچینگ اجرایی چقدر موثر است؟ بسیاری فکر می‌کنند که کوچینگ اجرایی برای یک سری از سازمان‌‌ای بزرگ است. اما کوچینگ اجرایی اکنون بیش از هر زمان دیگری  نیاز است، صرف نظر از اینکه موقعیت شما در نمودار سازمانی چیست و شما ظرفیت رشد و توسعه رهبری را دارید.

اگر احساس می‌کنید در کار حرفه‌ای خود گیر افتاده‌اید یا عقب مانده‌اید، راهی برای خروج وجود دارد. کار با یک کوچ اجرایی می‌تواند خودآگاهی مورد نیاز شما را بالا ببرد تا پتانسیل خود را آزاد کنید و شغل خود را ارتقا دهید.

کوچینگ اجرایی چیست؟

کوچینگ اجرایی یک استراتژی توسعه حرفه‌ای است که شامل کار کوچ با یک مدیر اجرایی (یا هر کارمند با پتانسیل دیگر) می‌شود تا پتانسیل آنها را آزاد کند، عملکرد آنها را افزایش دهد تا به اهداف خود برسد. هدف اصلی کوچینگ اجرایی بهبود عملکرد رهبری و مدیریت است که اغلب از طریق توسعه خودآگاهی، هوش هیجانی و ظرفیت تأثیرگذاری بر دیگران در فرد انجام می‌شود.

روابط کوچینگ، بدون توجه به جایگاه، پویایی مشابهی دارند. نقش کوچ الهام بخشیدن و حمایت از مشتری است که در جهت پتانسیل کامل و فراتر از آن کار می‌کند. با کمک کوچ‌ها، یاد می‌گیرید که خود را واضح تر  و با دلسوزی بیشتر ببینید و میزان توانایی‌های خود را کشف کنید.

کوچ اجرایی کیست؟

یک کوچ اجرایی در حمایت از مشتریان تخصص دارد، زیرا آنها رهبری و مهارت‌های سطح بالا لازم برای موفقیت به عنوان رهبران تجاری را توسعه می‌دهند. مشتریان آنها اغلب دارای انگیزه بالایی هستند و متخصصان موفقیت گرا هستند که به دنبال یک مزیت برای ارتقای شغل خود به سطح بعدی هستند.

این فرآیند مبتنی بر عمل است، به این معنی که کوچ هم بر تغییر تفکر مشتری و هم تشویق کار و پیشرفت ملموس او تمرکز می‌کند. هدف کوچ، کار با افراد یا گروه‌ها، پرورش کارکنان باهوش، توانا و جاه طلب است که آماده هستند تا جای خود را به عنوان رهبران دنیای تجارت بگیرند.

اما برای بهره‌مندی از کوچینگ اجرایی، لازم نیست عضو هیات‌ مدیره باشید. یک کوچ خوب شما را در جایی که هستید ملاقات می‌کند و تمرینات خود را متناسب با نیازها و اهداف شما تنظیم می‌کند. همانطور که شما دو نفر برای ایجاد یک برنامه توسعه با هم کار می‌کنید، کوچ شما می‌تواند دیدگاه جدیدی در مورد توانایی‌ها، نقاط قوت و ضعف شما ارائه دهد.

 


مطالعه کنید: کوچینگ چیست ؟ راهنمای چیستی کوچینگ در سال 2024


12 نوع  از کوچینگ اجرایی

قبل از اینکه به جستجوی خود برای یک کوچ اجرایی بپردازید، در اینجا مقدمه ای بر انواع مختلف آن آورده شده است. به این فهرست نگاهی بیندازید و ببینید کدامیک با نیازها و آرزوهای منحصر به فرد شما مطابقت دارد.

کوچینگ عملکرد:

یک کوچ عملکرد استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را برای کمک به کارکنان برای اجرای موثرتر وظایف خود ارائه می‌دهد. آنها بر ارتقای مهارت‌ها و تکنیک‌های مشتریان تمرکز می‌کنند تا در کاری که انجام می‌دهند موثرتر باشند.

کوچینگ توسعه‌ای:

این یکی برای علاقه‌مندان به رشد شخصی است. این در مورد گسترش ظرفیت شما برای ارتقای نقش ها، پیمایش پیچیدگی‌ها و غلبه بر چالش‌ها است.

کوچینگ مهارت‌ها:

مهارتی دارید که می‌خواهید رشدش دهید؟ اینجاست که مهارت‌های کوچینگ وارد می‌شود. چه سخنرانی در جمع، مدیریت زمان، حل تعارض یا هر مهارت حرفه‌ای دیگری، این نوع کوچینگ شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کوچینگ شغلی:

اگر به انتقال شغلی فکر می‌کنید یا به رتبه‌‌ای بالاتری می‌روید، کوچینگ شغلی می‌تواند شما را از طریق اهداف، گزینه‌ها و مسیرهای شغلی شما راهنمایی کند.

کوچینگ داخلی:

در یک سازمان یا نقش جدید هستید؟ Onboarding Coaching به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ شرکت ترکیب شوید، وظایف خود را درک کنید و به کار خود ادامه دهید.

کوچینگ تحول آفرین:

این نوع کوچینگ اجرایی کمی عمیق‌تر است و بر تغییر باورها و نگرش‌هایی که رفتار را شکل می‌دهد تمرکز می‌کند. برای تغییرات عمیق در ادراک، تفکر و اعمال خود آماده شوید.

کوچینگ تیمی:

این یک سفر انفرادی نیست. کوچینگ تیمی شامل هدایت یک مدیر اجرایی و تیم آنها به سمت بهبود کار تیمی، ارتباطات و عملکرد است. شما می‌توانید مقاله کوچینگ تیمی برای توانمند‌سازی تیم‌های چابک برای درک بهتر از کوچینگ تیمی مطالعه کنید.

کوچینگ استراتژیک:

برای کسانی که چشم به چشم‌اندازها دارند، کوچینگ استراتژیک در طراحی و اجرای برنامه‌های استراتژیک، تعیین اهداف بلندمدت و تعیین مراحل دستیابی به آنها کمک می‌کند.

کوچینگ سازمانی یا تجاری:

با استفاده از مهارت‌های کوچینگ، کوچ‌های تجاری و سازمانی از شرکت‌ها با کمک به آنها در شناسایی اهداف سازمانی و ایجاد برنامه‌ای برای دستیابی به این اهداف حمایت می‌کنند. آنها معمولاً به طور کلی کار می کنند و بهره وری و عملکرد را در کل عملیات بهبود می‌بخشند. یکی از مقالاتی که می تواند در مورد کوچینگ سازمانی به شما کمک کند مقاله: کوچینگ سازمانی : همه چیزهایی که می‌خواستید از کوچینگ سازمانی بدانید است.

کوچینگ مدیریت:

افراد تازه وارد به مدیریت اغلب نیاز به ایجاد یک مجموعه مهارت جدید دارند. اینجاست که یک کوچ مدیریت وارد می‌شود: آنها رهبران آینده را در مهارت‌های برنامه ریزی، سازماندهی و پیاده سازی آموزش می‌دهند و در عین حال شایستگی‌های مدیریت منابع و افراد خود را افزایش می‌دهند.

کوچینگ تیم اجرایی:

کار گروهی اغلب چالش برانگیز است. کوچینگ تیم اجرایی یک رویکرد دوجانبه برای حمایت از گروه‌های کاری با بهبود ارتباطات و همکاری برای تقویت عملکرد کلی دارد. رهبران یاد می‌گیرند که تیم‌های خود را به طور مؤثر مدیریت کنند در حالی که اعضای تیم سازنده‌تر می‌شوند. این فرآیند شامل کوچینگ، آموزش، تسهیل‌گری، منتورینگ است.

کوچینگ رهبری اجرایی:

یک کوچ رهبری با کارمندان خوش قول کار می‌کند تا مهارت‌های لازم را برای تصمیم گیری بهتر و تبدیل شدن به نسل بعدی مدیران شرکت توسعه دهد.( پیشنهاد می کنیم مقاله کوچینگ رهبری چطور به رهبران کمک می‌کند؟ حتما مطالعه کنید.

کوچینگ رهبری اجرایی با هفت ویژگی سودآور مشخص می‌شود:

  1. کسب و ارائه بازخورد
  2. شناخت فرصت های توسعه
  3. توسعه آگاهی
  4. ایجاد راه حل با پرسیدن سوالات درست
  5. تشویق یادگیری مادام العمر
  6. ارائه پشتیبانی طولانی مدت
  7. ایجاد سیستم پاسخگویی و نظارت بر پیشرفت

به یاد داشته باشید، هر شکل از کوچینگ هدف خاصی را دنبال می‌کند و نیازهای متفاوتی را برطرف می‌کند. به‌عنوان یک مدیر اجرایی، بسته به جاه‌طلبی‌ها و موانع در حال توسعه‌تان، ممکن است در طول حرفه‌تان درگیر انواع مختلفی از کوچینگ باشید. انتخاب در نهایت به موقعیت منحصر به فرد شما، چالش های موجود و اهدافی که برای آن تلاش می کنید بستگی دارد.

 

 


مطالعه کنید: کسب و کار کوچینگ را چطور از ابتدا شروع کنیم؟


کوچینگ اجرایی چه چیزی نیست

برخی افراد از اصطلاحات کوچینگ، راهنمایی و مشاوره به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. در حالی که همه آنها به توسعه شخصی اهمیت می‌دهند، هر عمل از نظر دامنه و روش بسیار متفاوت است.

منتورینگ:

منتورینگ پیشرفت شخصی را از طریق قرار گرفتن در معرض افراد و تجربیات جدید پرورش می‌دهد. کوچ به شما کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را بشناسید، در حالی که با هم کار می‌کنید تا عملکرد حرفه‌ای خود را بهبود ببخشید و یک ذهنیت رشد ایجاد کنید. نتیجه افزایش اعتماد به نفس و آمادگی ذهنی، دیدگاه گسترده تر و شبکه حرفه ای گسترده تر است.

مشاوره:

مشاوره شامل راهنمایی مبتنی بر احساسات و مشکل خاص است. شما با مشاور خود وقت می گذرانید تا گذشته خود را بررسی کند، چگونگی تأثیر آن بر رفتار شما را ارزیابی کند و استراتژی‌هایی را برای کمک به رشد شما ایجاد کند. مشاوران تنها افرادی در این لیست هستند که باید حرفه‌ای آموزش دیده و دارای گواهینامه باشند.

کوچینگ شغلی:

یک کوچ شغلی بینشی در مورد رشد حرفه‌ای شما ارائه می‌دهد و با کمک به تعیین و رسیدن به اهداف شغلی از پیشرفت حمایت می‌کند. علاوه بر این، آنها می‌توانند راهنمایی‌های جستجوی شغل را ارائه دهند یا به مشتریان کمک کنند تا به یک نقش جدید تبدیل شوند.

کوچینگ زندگی:

کوچ های زندگی به مسائل مربوط به شغل، سلامت، تناسب اندام، امور مالی یا روابط بین فردی می پردازند. آنها منبع بسیار خوبی برای کسانی هستند که احساس می کنند از اهداف خود عقب مانده یا قطع شده اند، زیرا مشتریان را برای یافتن هدف و اشتیاق برای زندگی ترغیب می کنند.

 

 

سفر ساختن کسب‌وکار کوچ‌ها

 

مزایای کوچینگ اجرایی

کوچینگ اجرایی مزایای زیادی را هم در سطح فردی و هم در سطح سازمانی ارائه می‌دهد:

  • ارتقای عملکرد: کوچینگ اجرایی می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه عملکرد فردی، تا 70٪ شود که اغلب در دستیابی به هدف و ارتباطات واضح‌تر موثر است.
  • افزایش عملکرد تیمی: علاوه بر فردی، کوچینگ اجرایی نیز منجر به افزایش 50 درصدی عملکرد تیمی می‌شود.
  • توسعه مهارت های رهبری: کوچینگ اجرایی نقش مهمی در توسعه مهارت‌های رهبری مانند ارتباطات، تصمیم گیری و هوش هیجانی ایفا می‌کند.
  • مزایای شخصی: شرکت کنندگان در خدمات کوچینگ اجرایی مزایای شخصی متعددی از جمله افزایش خودآگاهی، بهبود خودتنظیمی، سطوح بالاتر همدلی، افزایش شناخت در محل کار، افزایش انگیزه و افزایش مهارت‌های اجتماعی را گزارش کرده‌اند.
  • تعیین هدف و دستیابی: یک مربی اجرایی به افراد کمک می‌کند تا رویاها و جاه طلبی های خود را شناسایی کرده و اهداف هوشمندانه را با نقاط عطف قابل دستیابی و ضرب الاجل های مشخص تعیین کنند.

این مزایا بر تأثیر تحول‌آفرین کوچینگ اجرایی بر رشد حرفه‌ای و شخصی افراد و موفقیت کلی سازمان تأکید می‌کند.

چرا کوچینگ اجرایی بسیار موثر است؟

یک مطالعه اخیر نشان داد که 77 درصد از مدیرانی که با یک کوچ کار می‌کردند، حداقل 1 مورد از 9 معیار کسب‌وکار را بهبود بخشیدند، با بهره‌وری کلی و رضایت کارکنان بیشترین افزایش را داشت. محققان به این نتیجه رسیدند که کوچینگ اجرایی 788 درصد بازده سرمایه را ایجاد می‌کند.

همانطور که این نتایج از دیدگاه کسب و کار چشمگیر هستند، کوچینگ اجرایی حتی برای افراد تأثیرگذارتر است. در اینجا آمده است که چگونه کوچینگ اجرایی در سطح شخصی برای شما مفید است:

سریعتر به اهداف خود برسید

کوچ شما به شما کمک می‌کند تا رویاها و جاه طلبی‌های خود را شناسایی کنید. برای تعیین اهداف SMART با نقاط عطف قابل دستیابی و ضرب الاجل های مشخص – همه مهارت‌های قابل انتقال – با هم کار می کنید. سپس آنها پیشرفت شما را بررسی می‌کنند تا طبق جدول زمانی خود به اهداف برسید.

پاسخگو بودن شما

کار در پایان یک جلسه تمام نمی‌شود. شما باید تکالیفی را دریافت کنید تا به طور مستقل و در یک بازه زمانی مشخص به پایان برسانید. شما نمی‌توانید آنها را به تعویق بیندازید، در جلسه بعدی خود در مورد نتایج بحث خواهید کرد. این مهارت‌های مدیریت زمان که با کوچ شما ایجاد شده‌اند، به خوبی به زندگی حرفه‌ای شما کمک می‌کنند.

دیدگاهی آزاد به دست آورید

کوچ‌ها احتمالات جدید را روشن می‌کنند. آنها به شما نشان می‌دهند که چگونه به چالش‌ها از دیدگاه‌های مختلف نگاه کنید، مهارت‌های خود را به روش‌های جدید به کار ببرید و باورهای محدود کننده را کنار بگذارید. این دانش کار شما را با همدلی و تشویق می کند شما شنونده بهتری باشید

تصمیمات بهتری بگیرید

انتخاب‌های دشوار اغلب استرس زا هستند. کار با یک کوچ شما را وادار می‌کند تا سوالات بهتری بپرسید و گزینه‌ها را از دیدگاه‌های مختلف ارزیابی کنید تا بهترین راه حل را شناسایی کنید. و زمانی که گیر کرده‌اید، کوچ شما می‌تواند یک تابلوی صدای ارزشمند باشد تا به شما کمک کند احتمالات را مرتب کنید و راه خود را پیدا کنید.

با انگیزه بمانید و روی هدف خود متمرکز شوید

وقتی در محل کار مشغول چالش‌های روزانه هستید، تمرکز روی خودتان سخت است. یک مربی می‌تواند وارد عمل شود و توجه شما را به اهدافتان هدایت کند و تشویق لازم برای ماندن در هدف را فراهم کند.

احساس قدردانی کنید

وقتی کسی برای توسعه پتانسیل شما سرمایه گذاری می‌کند، نمی‌توانید احساس ارزشمندی نکنید. یک کوچ نه تنها کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود خود و رشد شغلی می‌شود که شما را تشویق می‌کند ارزش خود را بدانید.

چه کسانی می توانند از خدمات کوچینگ اجرایی بهره مند شوند؟

زمانی، کوچ‌های اجرایی تنها با بالاترین رهبران شرکت کار می‌کردند، به رهبران در حال مبارزه یا به برطرف کردن چالش‌ها کمک می‌کردند. کار آنها این بود که رفتارهای ناسالم را حذف کنند، مشارکت کارکنان را تقویت کنند یا عملکرد بالا را ارتقا دهند.

اکنون، هرکسی که می‌خواهد رهبر شود و توانایی‌های خود را بهبود بخشد، باید کوچینگ را در نظر بگیرد. اگر جاه طلب هستید اما مطمئن نیستید که انرژی خود را به کجا هدایت کنید، به یک متخصص نیاز دارید که بتواند به شما کمک کند تمرکز خود را پیدا کنید. یک کوچ اجرایی به شما کمک می‌کند تا خود، انگیزه‌ها و خواسته‌های شغلی خود را درک کنید. و این اولین قدم برای تحقق جاه طلبی های شماست.

فرآیند کوچینگ اجرایی

بسته به اهداف شما، یک برنامه کوچینگ اجرایی می‌تواند شش ماه یا بیشتر طول بکشد. هر چه مدت زمان بیشتری برای کار با کوچ خود سرمایه گذاری کنید، حمایت بیشتری برای ایجاد مهارت‌های خود و ایجاد تغییرات قابل توجه خواهید داشت.

کوچ شما رابطه شما را با شناخت و درک شما آغاز می‌کند. آنها در مورد سوابق، انگیزه‌ها، تاریخچه و محیط کاری شما یاد خواهند گرفت. با اجازه شما، آنها همچنین ممکن است از همکاران شما در مورد نقاط قوت و قابلیت های شما بازخورد بگیرند.

همانطور که با هم کار می‌کنید، کوچ شما پیشرفت شما را می‌سنجد. برخی از متخصصان از یک سیستم امتیازدهی برای ارزیابی میزان پیشرفت شما استفاده می‌کنند و عملکرد خود را بر اساس تغییرات رفتاری و نتایج ارزیابی می‌کنند. ارزیابی‌هایی با این ماهیت به کوچ کمک می‌کند تا نقاط قوت شما را درک کند و تعیین کند که در حین ادامه از کدام استراتژی استفاده کند.

با حرکت در این فرآیند، کوچ شما گهگاه برای توضیح و بررسی رشد شما مکث می‌کند. آنها بر اساس مشاهدات خود بازخورد ارائه می‌دهند و شما را تشویق می‌کنند تا در مورد سفر خود فکر کنید. این بینش‌ها به شما و مربی‌تان قدرت می‌دهد تا مراحل بعدی را تعیین کنید و در صورت لزوم مسیر را تغییر دهید.

هنگامی که فرآیند کوچینگ به پایان می‌رسد، کوچ با شما مصاحبه می‌کند تا ببیند چقدر پیشرفت کرده‌اید و دستاوردهای شما را تصدیق می‌کند. آیا به اهداف خود رسیدید؟ چه چیزی آموخته‌اید و هنوز چه چیزهایی را باید یاد بگیرید؟ و بعد برای شما چیست؟

 

مراحل یک برنامه کوچینگ اجرایی چیست؟

  1. رابطه برقرار کنید

اولین جلسه شما در مورد آشنایی با یکدیگر و شروع به ایجاد یک ارتباط مبتنی بر اعتماد است. مربی شما:

  • سازگاری خود را تعیین کنید: آیا می‌توانید با یکدیگر کنار بیایید و بر اساس اعتماد یک رابطه ایجاد کنید؟
  • اهداف تعیین کنید: امیدوارید از طریق کوچینگ به چه چیزی برسید؟
  • بحث در مورد محرمانگی و قراردادهای کاری: رضایت در یک رابطه کوچینگ ضروری است. آیا جزئیات سیاست های عمل آنها را درک می‌کنید؟
  • ارزیابی 360 انجام دهید: سابقه شخصی و حرفه‌ای شما چیست و چگونه با اهداف شما ارتباط دارد؟
  1. جلسات کوچینگ

شما بیشتر وقت خود را در این مرحله از رابطه سپری خواهید کرد. برنامه‌های کوچینگ معمولی شامل 6 تا 12 جلسه با فاصله چند هفته است. ( که پیشنهاد می شود حتما قرارداد یکساله بسته شود)در طول جلسات خود، می توانید انتظار داشته باشید که:

  • بررسی کنید و در مورد پیشرفت خود صحبت کنید
  • بررسی تکالیف
  • اهداف تعیین کنید
  • مشاوره دریافت کنید
  • مهارت جدید بیاموزید
  1. بین جلسات

وقتی در یک جلسه نمی نشینید، توصیه‌های کوچینگی را عملی می‌کنید. مربی شما در جلسه بعدی شما را مسئول خواهد خواند، بنابراین حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

  • چیزهای جدید را امتحان کن
  • به نتایج مثبت و منفی توجه کنید
  • روی اهداف خود متمرکز بمانید
  • اعمال و بینش خود را ثبت کنید
  1. بعد از جلسات

همانطور که زمان با هم به پایان می‌رسد، کوچ شما دستاوردهای شما را جشن می‌گیرد. در آخرین جلسه خود، می‌توانید انتظار داشته باشید:

  • پیشرفت خود را ارزیابی کنید
  • موفقیت های خود را به رسمیت بشناسید و جشن بگیرید
  • یک برنامه عملیاتی برای زندگی پس از کوچینگ خود تنظیم کنید

در یک کوچ اجرایی به دنبال چه چیزی باشیم

کوچینگ یک صنعت نو ظهور است. هر کوچ یک دوره آموزشی تخصصی راب اید گذرانده باشد. اگر تصمیم گرفته‌اید کوچینگ را دنبال کنید، در مورد کوچ‌های بالقوه تحقیق کنید و تجربه، اعتبار، و نتایج آنها را قبل از اینکه متعهد شوید ارزیابی کنید.

به یاد داشته باشید: انتخاب کوچ یک تصمیم بزرگ است. شما به خودتان مدیون هستید که وقت بگذارید برای اطمینان از راحتی شما و اینکه انتخاب شما می‌تواند به شما در دستیابی به موفقیت مورد نظرتان کمک کند ضروری است. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

رهبری و تجربه شرکتی

در حالی که برای آموزش مدیران دیگر لازم نیست مدیر عامل یک شرکت چند ملیتی باشید، اما آشنایی با مهارت‌های رهبری ضروری است.

کوچ شما آنجاست تا با مشاوره و بینش شما را در مسیر رشد حرفه ای خود راهنمایی کند. تجربه به عنوان یک رهبر در زمینه شما به آنها قدرت می‌دهد تا دیدگاه ها و راه حل‌های مرتبط را ارائه دهند.

اعتبارنامه مناسب

در حالی که برای تبدیل شدن به یک کوچ اجرایی نیازی به گواهینامه کوچینگ حرفه ای نیست، اما به مشتریان امنیت و آرامش خاطر را ارائه می‌دهد تا بدانند در دستان واجد شرایط هستند.

طبق اعلام فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)، برنامه‌های گواهی سه سطح وجود دارد ( ACC – PCC – MCC ). هر سطح از داوطلب می‌خواهد که درک کاملی از اصول کوچینگ، آموزش عملی کامل، و تعهد به رعایت دستورالعمل‌های اخلاقی حرفه را نشان دهد.

بدون نظارت حرفه ای، هرکسی هنوز می‌تواند خود را کوچ خطاب کند. همیشه دوبار بررسی کنید که انتخاب برتر شما معتبر است تا مطمئن شوید که راهنمایی ایمن و مؤثر مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید.

سبک و ارزش‌ها

یافتن کوچ مناسب یک فرآیند شخصی است و نیاز به تفکری در خود دارد. می‌خواهید با چه کوچی کار کنید؟ آیا با یک سبک ساده و کاربردی از راهنمایی راحت‌تر هستید؟ یا اینکه یک تحویل ملایم و دیپلماتیک را ترجیح می دهید؟ اینها ملاحظات مهمی هستند، اما به خاطر داشته باشید که هیچ سبک کوچینگ ذاتا بهتر از دیگری نیست. شما باید کوچی را انتخاب کنید که برای شما و نیازهای منحصر به فرد شما کار می کند. تنها قانون سخت و سریع این است که شما نمی‌خواهید مهارت‌های گوش دادن را به خطر بیندازید. کوچی شما باید به آنچه می گویید گوش دهد – واقعاً گوش کند – تا راهنمای موثری باشد.

تجربه و سابقه

آیا کوچ شما در صنعت شما کار کرده است؟ بسته به رشته شما، این ممکن است یک عامل اساسی باشد. از سوی دیگر، ممکن است کار با فردی خارج از حوزه کاری شما که می تواند دیدگاه های جدیدی را ارائه دهد، شاداب باشد.

همچنین شهرت یک کوچ را در نظر بگیرید.  آنها گواهی های درخشان از مشتریان قبلی خود دارند؟ آیا می‌توانند مطالعات موردی را ارائه دهند که نشان دهد چگونه به دیگران کمک کرده اند تا به نقش رهبری تبدیل شوند؟ آیا آنها فرد مناسبی هستند که به شما در رسیدن به همان موفقیت کمک کنند؟

قدم بعدی را در یافتن کوچ اجرایی خود بردارید

اگر آماده برداشتن قدم بعدی برای تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ هستید، اما مطمئن نیستید که باید چه باشد، کوچینگ اجرایی برای شما مناسب است.

کار با یک کوچ که می تواند به تحول شغلی شما کمک کند فقط سرمایه گذاری در آینده شما نیست. این تعهد به رشد، توسعه و تلاش برای بهترین خود بودن است. و شما لیاقت این را دارید.

پست های مرتبط

کوچینگ شغلی چیست؟ چرا به کوچ شغلی نیاز داریم؟

کار با یک کوچ شغلی مزایای زیادی دارد، اما همه با این…

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوچینگ چیست ؟ راهنمای چیستی کوچینگ در سال 2024

کوچینگ چیست و چه معنایی برای شما دارد؟ کوچینگ برای رشد شما…

۴ بهمن ۱۴۰۲

کسب و کار کوچینگ را چطور از ابتدا شروع کنیم؟

کسب و کار کوچینگ را چطور از ابتدا شروع کنیم؟ (که به…

۱۷ دی ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید