صفحه اصلی > بازاریابی و فروش : مهارت بازاریابی که متخصصان باید در سال 2023 داشته باشند

مهارت بازاریابی که متخصصان باید در سال 2023 داشته باشند

مهارت بازاریابی

مهارت بازاریابی دارید؟

چه تازه فارغ التحصیل شده باشید و به دنبال اولین شغل خود باشید یا یک دامپزشک باتجربه که برای ارتقاء تلاش می‌کند، نقاط قوت در مهارت بازاریابی شما از همیشه مهمتر است.

در چشم‌انداز رقابتی امروز، شرکت‌ها باید ارزش پیشنهادی خود را از پشت بام‌های دیجیتال فریاد بزنند. و آنها به کارمندانی نیاز دارند که بدانند چگونه این توجه حیاتی را به خود جلب کنند.

مجموعه مهارت‌های منحصر به فرد شما به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دقیقاً این کار را انجام دهند. از مهارت‌های برتر بازاریابی امروزی در رزومه خود استفاده کنید یا از فهرست ما استفاده کنید تا بفهمید چه مهارت‌هایی را می‌توانید بهبود بخشید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

 

9 مهارتی که بازاریابان باید داشته باشند ( مهارت نرم بازاریابی )

بیشتر مهارت‌های مورد نیاز برای بازاریابی به دو دسته تقسیم می‌شوند: مهارت‌های نرم و سخت. اولی نسبت به دومی کمتر ملموس و قابل آموزش هستند. این مهارت‌های نرم و ظریف‌تر به شما این امکان را می‌دهد که یک بازیکن تیمی مؤثر باشید و فضای محیط کاری مثبت‌تر و سازنده‌تری ایجاد کنید.

 


مطالعه کنید: کوچینگ تیمی برای توانمند‌سازی تیم‌های چابک


 

در اینجا 10 مورد از پرتقاضاترین مهارت‌ بازاریابی آورده شده است.

  1. ارتباطات

به عنوان یک متخصص بازاریابی، باید با یک پیام واضح و قابل اجرا به مخاطبان هدف خود برسید. این نیاز به مهارت‌های ارتباطی متخصص دارد. مهم نیست که در بازاریابی چه کاری انجام می‌دهید، کارفرمایان به شما نیاز دارند که از سبک ارتباطی خود برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید و به طور مؤثر با همکاران خود کار کنید.

  1. همکاری

بازاریابی به ندرت یک تلاش انفرادی است، و شما اغلب با یک تیم و به صورت فرابخشی کار خواهید کرد، مانند متخصصان فروش. برای اینکه یک بازاریاب خوب باشید، باید دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید، بازخورد  را بپذیرید و با اعضای تیم، کارفرمایان و … همکاری کنید.

  1. خلاقیت

یک ایرانی به طور متوسط روزانه 40 تا 100 آگهی می‌بیند. اگر می‌خواهید کارتان از این همه سر و صدا متمایز شود، باید خارج از چارچوب فکر کنید و خلاق باشید. این مهارت به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را برای سناریوهای پیچیده، مانند طراحی یک کمپین بازاریابی جدید، انجام تحقیقات مؤثرتر، و ایجاد تعامل در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

  1. قصه گویی

بازاریابی موفق فقط درباره یک محصول یا خدمات به مردم نمی‌گوید. این یک وابستگی عاطفی بین مخاطب و آنچه شما بازاریابی می‌کنید ایجاد می‌کند. و یکی از بهترین راه‌ها برای برانگیختن احساسات در مخاطب از طریق داستان‌گویی قانع‌کننده است، بنابراین توسعه این مهارت حیاتی است.

 


مطالعه کنید: مدیریت فروش: اولویت بندی افراد چگونه می تواند محصول را بفروشد


 

  1. رهبری

مهارت‌هایی که مدیران و سرپرستان را به رهبران بزرگ تبدیل می‌کنند – مانند ارتباطات مؤثر و تفویض اختیار – در هر کارمند، صرف نظر از تخصص یا موقعیت شما در سلسله مراتب شرکت، ارزشمند هستند. و از آنجایی که بازاریابی بسیار مشارکتی است، توسعه یک سبک رهبری که به شما کمک می‌کند به تیم خود کمک کنید، شرط موفقیت است.

  1. حل مسئله

علیرغم تمام تلاش‌های شما، پروژه‌های کاری شما ممکن است گهگاهی با مشکل مواجه شوند. وقتی این اتفاق می افتد، تیم شما باید به راه حل های خلاقانه، موثر و کارآمد بیاندیشد.

در حالی که در مورد هر بخش صادق است، حل مشکل موثر یک مهارت حیاتی برای مدیران بازاریابی است، زیرا شما اغلب روی ابتکارات بسیار پیچیده‌ای کار می‌کنید که نیاز به بازخورد و تایید کارفرما، هم تیمی و مشتری دارد. این پیچیدگی ممکن است تنگناها و موانعی را که با آنها روبرو می‌شوید افزایش دهد، و اگر می‌دانید چگونه انتقادی و خلاقانه فکر کنید، می توانید به راحتی از این موانع عبور کنید.

  1. سازگاری

کمپین‌هایی که الهام بخش تعامل و فروش هستند، ممکن است یک سال بعد نتایج خوبی به همراه نداشته باشند. شما باید سازگاری را به عنوان یک حرفه‌ای بازاریابی تمرین کنید و دائماً رویکردهای جدید را برای جلب توجه مصرف کننده امتحان کنید.

  1. راهبردی کردن

ایجاد استراتژی‌های بازاریابی موفق نیاز به تفکر استراتژیک و از چندین دیدگاه دارد. این شامل به دست آوردن دید برنده از موضوع گسترده تر و سپس محدود کردن قسمت‌های خاص برای ایجاد یک برنامه جامع و متفکرانه است. شما باید آینده‌نگر باشید و برای خارج شدن از منطقه راحتی خود آماده باشید، بنابراین هر گزینه‌ای را در نظر بگیرید و چیزی چابک و نوآورانه بسازید.

  1. سخنرانی در جمع

حدود 40 درصد از مردم از صحبت کردن در جمع می‌ترسند، اما این در دنیای بازاریابی یکسان است. ممکن است مجبور باشید برای نشان دادن یک کمپین بازاریابی آتی یا به اشتراک گذاشتن ایده های خود در یک جلسه طوفان فکری، به سرپرست خود ارائه دهید. توسعه مهارت های گفتار عمومی قوی تضمین می کند که به خوبی از خود دفاع می کنید و می توانید به طور مؤثر و متقاعد کننده با سهامداران ارتباط برقرار کنید.

 


مطالعه کنید: کوچینگ رهبری چطور به رهبران کمک می‌کند؟


 

10 بهترین مهارت بازاریابی ( مهارت سخت بازاریابی )

در حالی که برای کار در حوزه بازاریابی مهارت بازاریابی تقریباً به هر موقعیت و شرکتی قابل انتقال هستند، احتمالاً به برخی از تجربه‌های شغلی و دانش کاربردی نیاز خواهید داشت .

در اینجا لیستی از  10 مهارت سخت در مهارت بازاریابی آمده است.

  1. بازاریابی دیجیتال

دنیای امروز به طور فزاینده‌ای آنلاین است، الفبسیاری از شرکت ها استراتژی‌های بازاریابی خود را برای انعکاس این پارادایم جدید متمرکز کرده‌اند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر انواع تبلیغات دیجیتال در سال 2022 به بازار جهانی 531 میلیارد دلاری دست یافتند. بازاریابان برای برتری در صنعت خود باید درک کاملی از این استراتژی‌ها داشته باشند.

  1. تحقیق

برای دستیابی موثر به مخاطبین هدف کارفرما یا مشتری، باید این اطلاعات جمعیتی را به طور کامل درک کنید. تحقیقات عالی مستلزم یادگیری یافتن، سازماندهی، و به روز رسانی اطلاعات به روشی است که برای هم تیمی‌های شما آسان باشد. همچنین باید بدانید که چگونه اطلاعات مهم را جمع آوری و ارائه کنید تا مشتریان آن را درک کنند.

  1. مدیریت پروژه در بازاریابی

هنگامی که یک استراتژی بازاریابی با تیم خود ایجاد کردید، زمان اجرای آن فرا رسیده است – و این نیاز به مدیریت پروژه موثر دارد. این مهارت‌های سازمانی و کار گروهی را برای اولویت‌بندی و پیگیری وظایف، واگذاری مؤثر و انتقال پیشرفت به همه افراد ترکیب می‌کند. همچنین ممکن است به تجربه در یک پلت فرم مدیریت پروژه خاص مانند Notion یا ClickUp نیاز داشته باشید.

  1. طراحی در بازاریابی

در حالی که برای موفقیت در بازاریابی نیازی نیست که یک طراح وب یا گرافیک درجه یک باشید، طراحی ارتباط نزدیکی با محصولات بازاریابی دارد – مانند ایجاد پست‌های وبلاگ یا یک وب‌سایت – و داشتن برخی مهارت‌های طراحی می‌تواند رزومه شما را تقویت کند. هرچه انواع بیشتری از محتوا بتوانید در مورد آنها کمک کنید، ارزش بیشتری برای جدول به ارمغان می آورید.

  1. بازاریابی محتوا مهمترین مهارت بازاریابی

تولید محتوا (پست‌های اجتماعی، صفحات فرود وب سایت، پادکست‌ها) در قلب اکثر استراتژی‌های بازاریابی قرار دارد. تولید محتوای ارزشمند شانس شما را برای جذب مخاطبان مورد نظرتان افزایش می‌دهد، بنابراین خود را با اصول مرتبط با محبوب‌ترین انواع محتوای مشتری یا کارفرما آشنا کنید.

  1. کپی رایتینگ

اگرچه ممکن است به عنوان یک محتوا یا کپی رایتر کار نکنید، باید بدانید چه چیزی باعث کیفیت نوشتن می‌شود. درک بهترین شیوه‌های نوشتن، مانند مدت زمان یک پست وبلاگ و نحوه شکستن متن برای کمک به خواننده، به شما کمک می‌کند کپی خود – و به طور کلی تلاش‌های بازاریابی – را موثرتر کنید.

 


مطالعه کنید: تصمیم‌گیری چطور باعث قاطع بودن در محیط کار می‌شود؟


 

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

یک تخصص مهارتی که به طور فزاینده‌ای مورد تقاضا در بازاریابی دیجیتال است که می توانید به دست آورید سئو است. اکثر مردم روی چند لینک اول صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیک می‌کنند. برای به دست آوردن این کلیک‌های ارزشمند، کسب‌وکارها قصد دارند تا جایی که ممکن است در بالاترین سطح این صفحه قرار بگیرند.

دانستن نحوه بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو برای به دست آوردن ترافیک برای کارفرما یا مشتری شما بسیار ارزشمند است. احتمالاً باید یاد بگیرید که چگونه از یک پلتفرم SEO خاص مانند SEMrush یا Ahrefs استفاده کنید.

  1. تبلیغات در مهارت بازاریابی

بیشتر کمپین‌های بازاریابی نیاز به ابتکارات تبلیغاتی دارند، مانند ایجاد تبلیغات مؤثر برای نمایه تجاری فیس‌بوک و گوگل. به طور کلی، شما باید بدانید که چگونه یک برند و محصول را بازاریابی کنید – اما همچنین باید دانش فنی برای بودجه بندی و اجرای تبلیغات در پلتفرم های مختلف داشته باشید.

  1. فروش

حتی اگر مستقیماً معاملات را نبندید، هدف نهایی شما به عنوان یک حرفه‌ای بازاریابی، آوردن سرنخ به تیم فروش است، بنابراین باید فرآیند و مهارت‌های آنها را درک کنید. و هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کار فروش داشته باشید، ارزش بیشتری برای کل بخش خود و یا اگر فریلنسر هستید، برای مشتری خود به ارمغان می آورید.

  1. تجزیه و تحلیل

برای ردیابی پیشرفت کمپین، چرخش در صورت لزوم و ارائه معیارهای متقاعدکننده به کارفرما یا مشتری خود، باید نحوه به دست آوردن و نظارت بر اطلاعات تحلیلی را بدانید. احتمالاً از یک ابزار خاص شغلی مانند Google Analytics یا ابزار سنجش SEMrush استفاده خواهید کرد.

 


مطالعه کنید: اثر هاله‌ای چیست و چه تاثیری در محل کار دارد؟


 

 

چگونه مهارت بازاریابی خود را به نمایش بگذارید

اگر تمام مهارت های ذکر شده در اینجا را دارید، به شما تبریک می گویم – شما یک بازاریاب فوق العاده ماهر هستید. اکنون باید خودتان را بازاریابی کنید تا کارفرمایان بدانند.

در اینجا این است که چگونه می توانید خود را در طول شکار شغل متمایز کنید:

  • رزومه: برای جویندگان کار معمول است که مهارت‌هایی را به رزومه خود اضافه کنند. اما اگر می‌خواهید مهارت بازاریابی خود را در رزومه خود به نمایش بگذارید، باید بیش از یک لیست گلوله‌ای ارائه دهید. در صورت امکان، اطلاعات قابل اندازه‌گیری ارائه دهید که نشان‌دهنده تأثیر و ارزشی است که مهارت‌های شما برای مارک‌های قبلی داشته است (مانند «افزایش فروش X٪ در یک دوره Y»).
  • نمونه کارها: جمع آوری اطلاعات در مورد کمپین‌های بازاریابی شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر نمی‌توانید داده های رزومه خود را به اشتراک بگذارید، کار خود را با یک نمونه کار چشم نواز به آنها نشان دهید تا بدانند در صورت استخدام شما دقیقاً چه انتظاری دارند.
  • مصاحبه‌ها: گاهی اوقات، بهترین راه برای برقراری ارتباط با توانایی‌های بازاریابی (و به نمایش گذاشتن آن مهارت‌های ارتباطی) صحبت کردن در مورد آنهاست. در طول فرآیند استخدام، تجربه بازاریابی خود را با ذکر مثال‌هایی از کارهای قبلی مورد بحث قرار دهید. مهم نیست که شرکت چه نوع مصاحبه‌ای انجام می‌دهد، توانایی شما در توضیح ارزشی که برای تیم بازاریابی به ارمغان می‌آورید مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود.

برای موفقیت شغلی خود را بازاریابی کنید

چه یک مبتدی تازه وارد باشید یا یک حرفه‌ای با تجربه، مهارت بازاریابی شما نسبت به سایر جویندگان کار برتری خواهد داشت. از نامه اولیه خود تا مصاحبه، نشان دهید که چگونه مهارت‌های شما در گذشته برای برندها مفید بوده است – و چگونه تلاش‌های بازاریابی شما می‌تواند به شما کمک کند. کارفرمای بعدی شما به سطح بعدی می‌رسد.

پست های مرتبط

تماس سرد چیست؟ ( 15 نکته کاربردی در مورد تماسهای سرد )

تماس سرد چطور باعث فروش ما می‌شود؟ به عنوان مصرف کننده، اکثر…

۹ بهمن ۱۴۰۲

بازار هدف چیست؟ ( 6 مرحله ساده طراحی بازار هدف )

بازار هدف و بازاریابی هدف یعنی هر ان چیزی که شما باید…

۹ بهمن ۱۴۰۲

مدیریت فروش: اولویت بندی افراد چگونه می تواند محصول را بفروشد

مدیریت فروش هرگز فروشنده یا مدیر فروش بودن سخت نبوده است. کل…

۲۳ شهریور ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید