صفحه اصلی > برندینگ : بیانیه برند شخصی و 10 نوعی که همه نگاه‌ها را به شما معطوف می‌کند

بیانیه برند شخصی و 10 نوعی که همه نگاه‌ها را به شما معطوف می‌کند

بیانیه برند شخصی

بیانیه برند شخصی : آیا مهم است یا نه؟

برندهای بزرگ با دقت شعارها، عبارات جذاب و بیانیه‌های ماموریتی را می‌سازند که آنقدر جذاب هستند که اغلب به ذهن شما خطور می‌کنند. این برندسازی عالی در عمل است. این عبارات در ذهن شما گیر می‌کنند و بر تصمیم گیری شما تأثیر می‌گذارند، خود را وارد مکالمات می‌کنند تا مردم بیشتر آنها را به خاطر بسپارند و بر آنچه خریداری می‌کنید یا استفاده می‌کنید تأثیر می‌گذارد.

اما آگاهی از برند محدود به مشاغل بزرگ نیست – شما می‌توانید آن را در حرفه خود نیز اعمال کنید. چه یک فریلنسر یا مدیر سطح متوسط، وکیل یا خالق محتوا باشید، چه یک کوچ، بازاریابی خود با بیانیه برند شخصی به شما کمک می‌کند تا روایت حرفه‌ای خود را کنترل کنید.

بیانیه برند شخصی چیست؟

بیانیه برند شخصی 1 تا 3 جمله است که به وضوح نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و چه چیزی شما را از نظر حرفه‌ای منحصر به فرد می‌کند. مهارت‌ها، تجربه و بینش شما را خلاصه می‌کند تا خوانندگان به سرعت ارزش شما را درک کنند.

یک بیانیه برند شخصی عالی، سریع و جلب توجه است، شخصیت شما را نشان می‌دهد و حرفه‌ای بودن و شخصیت گرایی را متعادل می‌کند.

به آن به عنوان یک فرصت نگته کنید. اگر مجبور بودید خود را به یک استخدام‌کننده، کارفرمای بالقوه یا مشتری ارتقا دهید، این بیانیه به آن‌ها می‌گوید که چرا متمایز هستید و آنها را رها می‌کند که بیشتر بدانند.

نحوه استفاده از بیانیه برند شخصی خود

شما می‌توانید از بیانیه برند شخصی خود در چندین متریال و پلتفرم حرفه‌ای استفاده کنید. هر جایی که شبکه می‌شوید، کار جستجو می‌کنید یا نام تجاری خود را نشان می‌دهید، مکانی عالی برای افزودن بیانیه‌تان است. این شامل:

  • بیانیه ماموریت رزومه یا رزومه شما
  • در بیانیه ارزش شخصی یا بیانیه شغلی شما گنجانده شده است
  • هر پلتفرم رسانه اجتماعی که در آن حضور آنلاین حرفه‌ای دارید، مانند پروفایل اینستاگرام، یوتیوب یا لینکدین
  • یک وب سایت حرفه‌ای یا نمونه کار آنلاین

از آنجایی که برند شخصی شما در بسیاری از پلتفرم‌ها زندگی می‌کند، ممکن است مجبور شوید بیانیه خود را ویرایش کنید تا از محدودیت‌های شخصیتی در پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی پیروی کنید یا برای یک مخاطب هدف خاص جذاب باشید.

تصور کنید یک طراح گرافیک هستید که آموزش‌های ویدئویی طراحی را برای تبلیغ کار خود می‌سازد. امتیاز فروش شما برای یک کارفرما یا مشتری بالقوه ممکن است بر روی مخاطبان اجتماعی شما موثر نباشد. شما باید بیانیه خود را برای مطابقت با الزامات مختلف و در عین حال حفظ یک تصویر برند ثابت در سراسر پلتفرم ها تجدید نظر کنید.

نمونه بیانیه برند شخصی

در اینجا نحوه تغییر الگوی بیانیه برند شخصی شما از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر آمده است:

رزومه شما:

“برنده جایزه طراح گرافیک و مشاور دیجیتال مارکتینگ با 15 سال سابقه. من به طور سیری ناپذیر کنجکاو هستم، با انگیزه داستان سرایی، و مشتاق ساختن برندهای تاثیرگذار از طریق قدرت طراحی هستم.»

کانال یوتیوب شما:

من [نام]، یک طراح گرافیک، مشاور و معلم برنده جایزه هستم که می‌خواهم به شما نشان دهم چگونه داستان‌های باورنکردنی را از طریق طراحی تعریف کنید.

بیایید شروع به ایجاد کنیم!»

وب سایت نمونه کار شما:

من برندهای مسخره و زیبا می‌سازم.

یک طراح گرافیک و مشاور برنده جایزه را استخدام کنید که 15 سال تخصص داستان نویسی را برای تیم شما به ارمغان می آورد.

هر سه بیانیه جزئیات مهم یکسانی مانند سالها تجربه، عنوان شغلی و شهرت را بیان می کنند. آنها با هم یک برند شخصی قوی می سازند که در همه پلتفرم ها ثابت و قابل تشخیص است.

 


مطالعه کنید: کوچینگ زندگی چیست؟


مزایای ایجاد یک بیانیه برند شخصی

کارآفرینان و متخصصان موفق می دانند که همیشه فرصتی در گوشه و کنار وجود دارد. اطمینان از داشتن یک بیانیه برند شخصی خوب، یک استراتژی بازاریابی ضروری برای برجای گذاشتن اولین تاثیر خوب بر هر کسی است که از وب سایت شما بازدید می‌کند یا حساب‌های اجتماعی شما را اسکن می‌کند.

در اینجا چهار مزیت برای ایجاد یک بیانیه برند شخصی قوی وجود دارد:

  1. فرصت‌های شغلی را فراهم می‌کند: بیانیه برند شخصی خوب شما را با فرصت‌های شغلی متناسب با مهارت‌ها و مشخصات شما هماهنگ می‌کند. نشان دادن بهترین خود به شما کمک می‌کند چشم استخدام کنندگان، مدیران استخدام و شرکای تجاری بالقوه را جلب کنید.
  2. خودآگاهی شما را افزایش می دهد: اظهارات برند شخصی شما را ملزم می‌کند که به طور استراتژیک در مورد حرفه خود فکر کنید، گویی یک تجارت کوچک هستید. شما می‌توانید به طور مرتب بیانیه برند شخصی خود را برای ایجاد خودآگاهی در مورد نیات، احساس هدف و اهداف توسعه شخصی خود مرور کنید.
  3. روایت را کنترل می‌کند: بیانیه برند شخصی به شما امکان می‌دهد داستان خود را بگویید و برداشت مردم از شما را مدیریت کنید. شما می‌توانید ویژگی‌ها و دستاوردهایی را انتخاب کنید که می‌خواهید مردم وقتی به شما فکر می‌کنند تصور کنند.
  4. به شما کمک می کند تا شبکه خود را بسازید: هرگز نمی‌دانید چه زمانی یک فرصت شبکه ظاهر می‌شود. داشتن یک پیشنهاد آسانسور برای معرفی خود در موقعیت‌های حرفه‌ای یا ایجاد مطالب بازاریابی آنلاین که از طرف شما صحبت می‌کنند، پتانسیل شما را برای روابط جدید تقویت می‌کند.

6 مرحله نحوه نوشتن بیانیه برند شخصی

فروش خود در چند جمله نیاز داردخلاقیت، نیت و ویرایش دقیق. برای ایجاد بیانیه برند شخصی خود، با این شش مرحله شروع کنید.

  1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

ابتدا، باید بدانید چه کسی در حال تنظیم است. این شامل تعریف مخاطبان مختلف در پلتفرم‌ها، مانند وب‌سایت شما در مقابل نمایه‌های اجتماعی است.

برای درک مخاطبان هدف خود، آنچه را که می‌فروشید در نظر بگیرید، زیرا این ارزش باید نقطه کانونی بیانیه برند شما باشد. اگر بازار هدف شما مشتریان بالقوه هستند، این محصول یا خدمات شماست. اگر می‌خواهید شبکه‌سازی کنید، ممکن است تخصص و مهارت شما باشد.

  1. پیشنهاد ارزش خود را شناسایی کنید

در نظر بگیرید که چه چیزی شما را خاص می‌کند. یک بیانیه برند شخصی مؤثر باعث می‌شود خواننده شما بیشتر بخواهد، بنابراین خود را به جای هدف خود قرار دهید: چه چیزی شما را ترغیب می‌کند که از پیمایش دست بردارید و به خواندن ادامه دهید؟

تجربیات گذشته خود را بررسی کنید و دستاوردهای ثابت، ویژگی‌های شخصیتی و تمجیدها را شناسایی کنید. شاید یک مدیر یا همکار مرتباً به برخی از مهارت‌های منحصر به فرد اشاره می‌کند. اینها هستند که شما را متمایز می‌کنند.

  1. شخصیت خود را بیان کنید

بسته به صنعت، نقش شغلی و سطح تجربه شما، یافتن تعادل بین حرفه‌ای بودن و شخصیت بودن می‌تواند چالش برانگیز باشد. برای اینکه خلاقیت خود را به جریان بیندازید، توجه کنید که رهبران فکری و خالقان دیگر در حوزه شما چگونه خود را نشان می‌دهند.

سپس چند کلمه اقدام خلاقانه برای نشان دادن دستاوردهای خود اضافه کنید. یا به طور انتقادی در مورد ویژگی‌های شخصیتی مثبت خود فکر کنید تا ببینید چه چیزی شما را متمایز می‌کند.

  1. مختصر باشید

با بیانیه برند شخصی، کمتر، بیشتر است. اکثر مردم وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنند و مدیران استخدام تنها هفت ثانیه را صرف بررسی رزومه می‌کنند. چه استخدام‌کننده‌ای باشد که نمایه لینکدین شما را بررسی می‌کند یا یک مشتری بالقوه که وب‌سایت شما را بررسی می‌کند، وضوح و هدف به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند تا قضاوت سریعی را که می‌خواهید انجام دهند.

  1. طوری بنویسید که همه دارند تماشا می کنند

این احتمال وجود دارد که مدیران استخدامی علاقه‌مند به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما توجه کنند، حتی اگر نمایه‌های شما به جستجوی شغل یا موقعیت شما مربوط نباشد. اطمینان حاصل کنید که عبارات جذاب، بیو پروفایل و تگ لاین‌ها در سراسر حضور اینترنتی شما سازگار و حرفه‌ای هستند. همچنین می‌توانید پروفایل‌های شخصی خود را خصوصی نگه دارید تا مخاطبان هدف شما فقط به محتوای خاص برند برخورد کنند.

و در مورد خود صادق باشید. هدف از بیانیه برند شخصی شما نمایش دقیق مهارت‌ها، تجربه و شهرت شماست. اگر توانایی‌های خود را بیش از حد بفروشید، ممکن است در نهایت کسی را ناامید کنید که دستش را دراز کند و متوجه شود که زمین با محصول یکسان نیست.

  1. تجدید نظر کنید

منتظر نمانید تا جستجوی شغلی را شروع کنید تا بیانیه برند شخصی خود را در پلتفرم‌های مختلف مرور کنید. به طور منظم با بیانیه خود چک کنید، مانند زمانی که اهداف سالانه خود را می‌نویسید، رزومه خود را به روز می‌کنید یا به نقطه عطف خودسازی می‌رسید.

 


مطالعه کنید: اثر هاله‌ای چیست و چه تاثیری در محل کار دارد؟


10 نمونه بیانیه برند شخصی

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در اینجا 10 نمونه از بیانیه‌های برند شخصی وجود دارد که می‌توانید مطابق با نیازهای خود شکل دهید:

  1. من یک پزشک و نیکوکار هستم که مشتاق کمک به دیگران هستم. من بیش از 5 میلیون دلار برای تحقیقات سرطان جمع‌آوری کرده‌ام و نمی‌توانم منتظر بمانم تا هدف سازمان شما را به اشتراک بگذارم.
  2. من یک متخصص داستان نویسی هستم که مشتاق کمک به دیگران برای ارائه داستان‌های خود به جهان هستم. اجازه دهید از تجربه پنج ساله نویسندگی خود برای کمک به شما در تکمیل کتاب خود استفاده کنم.
  3. کوچ شغلی با 10 سال تجربه در کمک به فریلنسرها، بنیانگذاران استارتاپ و کارآفرینان برای راه اندازی کسب‌و‌کار خود. من با کسب‌و‌کارهای کوچک و مدیر عامل‌های Fortune 500 کار کرده‌ام.
  4. بیایید وب سایت رویاهای شما را بسازیم. من یک برنامه نویس خودآموخته، یوتیوبر، و یک کارشناس حرفه‌ای هستم که همه چیز طراحی وب را دوست دارم.
  5. کپی رایتر هستم. من در زمینه بازاریابی محتوای مبتنی بر SEO B2B و B2C تجربه دارم.
  6. من [name] هستم، یک طراح گرافیک، تصویرگر، و عاشق همه چیز MCM با هشت سال تجربه در ساخت برندهای مختلف در اندازه‌های مختلف.
  7. نویسنده، معلم و سخنران عمومی پرفروش. من بیش از یک میلیون کتاب فروخته ام. [نام کتاب] را برای فروش در کتابفروش مورد علاقه خود بررسی کنید.
  8. عاشق اعداد. حسابدار سازمان یافته با 18 سال سابقه. من در مالیات شرکت‌ها، بودجه و قیمت گذاری تخصص دارم.
  9. کارشناس ارتباطات و مشاور برندینگ. من استراتژی‌های برندسازی جامع را در وب، چاپ و موبایل ایجاد می‌کنم که برندها را زنده می‌کند.
  10. من یک اقتصاددان با 20 سال تجربه در سیاست‌گذاری عمومی و کمک های دولتی برای برنامه‌های اطلاع رسانی جامعه هستم.

 

وقت آن است که خودتان را بازاریابی کنید

هر کس چیزی دارد که از آنها یک حرفه‌ای منحصر به فرد در رشته خود می‌سازد. و جهان سزاوار دانستن آن است.

اکنون که بیانیه‌های برند شخصی و اینکه چگونه داشتن یک برند برای حرفه شما مفید است، می‌دانید، وقت آن است که به تابلوی طراحی ضربه بزنید.

با درک ارزش و اهداف خود شروع کنید. سپس بیانیه‌ای بنویسید که شما را نشان دهد و در پلتفرم های مختلف سازگار باشد. فقط این کار را انجام دهید – خوشحال خواهید شد که انجام داده‌اید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید